1

Onderwerp: meringue botercreme verschillende verhoudingen

Ik heb gelezen dat meringue bc 1-2-2 geschikt is om te vullen en 1-2-3 om af te smeren. Nu vraag ik me af of jullie inderdaad de mbc in twee verschillende verhoudingen maken als je ermee wilt vullen en afsmeren of dat je gewoon werkt met een van de twee. De 1-2-3 smeert wel lekker, maar kan deze ook voor de vulling gebruikt worden?

En kun je van meringue bc ook een baileys-variant maken? Bij de bc-mix vervang ik het water door baileys, maar ik heb geen idee hoe dit bij mbc moet.

Re: meringue botercreme verschillende verhoudingen

Niemand?

3

de 1 2 3 verhouding is wat steviger vind ik maar ik vind hem altijd nog goed te eten als vulling.
laatst had ik te weinig boter gekocht :grr: en heb toen met de 1 2 2 verhouding afgesmeerd en gevuld moet zeggen dat ik dat wel lekkerder vond en geen problemen gehad met smelten en zulk soort ellende.
hoe je er baileys door moet doen weet ik niet maar ik denk dat je dat er wel gewoon door kan mengen en dan alleen als vulling gebruiken? maar ik weet dus niet of dat goed gaat mss iemand anders ervaring daarmee???

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

Je kan met allebei afsmeren, alleen zal het met de 1:2:3 wat strakker worden.
Ik vind de 1:2:2 lekkerder, veel minder boterig en gebruik dat meestal als vulling. Ik smeer af met botercreme 1:1

Groetjes Karine

Bedankt voor jullie reacties. Jammer dat er niet gewoon één botercreme is die en goed afsmeert en lekker genoeg is om mee te vullen. Hooguit de botercrememix, maar ondanks dat het nog nooit is misgegaan blijf ik het eng vinden om er mee af te smeren. En qua smaak vind ik de swiss meringue toch lekkerder :9 .

Voor baileys-vulling (en koekjesvulling ook denk ik) zal ik dan maar botercrememix op voorraad houden.

6

koekjes kan je wel heel goed door mbc mikken dat doe ik zelf ook regelmatig.
maar idd die baileys is denk makkelijker met de mix

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

7

Met 1:2:2 kun je rustig afsmeren hoor en dat wordt ook strak.

Groetjes, Elly

8

Ik gebruik ook alleen 1:2:2 om te vullen en af te smeren en dat gaat altijd goed.
En ik gooi er gewoon Baileys doorheen! Best wel veel (nou ja veel, ongeveer een half glas denk ik) en het wordt niet te vloeibaar. En is errrrrg lekker! Is mijn lievelingsvulling  :Y

9

Ik maak de MBC altijd 1-2-2en een beetje. Dus vaak is het iets meer boter als suiker, zeg maar.
Ik heb het nog nooit als vulling gebruikt, maar alleen voor het afsmeren. En dat gaat prima.

Groetjes Gerien

Nou, in dat geval ga ik het toch eens proberen met de 1-2-2 :Y . Mijn eerste ervaring met mbc was in de verhouding 1-2-2,5 maar toen had ik iets te weinig gemaakt dus dat werkt dan niet mee om het goed strak te krijgen. Ik vond 'm ook wel wat stug worden na een tijdje op het aanrecht te hebben gestaan, niet meer lekker zacht. Moet ik daar nog iets op verzinnen. Hij is in ieder geval erg lekker, dus ik wil het liefst helemaal op mbc overstappen.

Bedankt weer voor de reacties.