1

Onderwerp: alleen gesmolten chocolade?

Hoihoi allemaal,

Ik heb vorige week een taart overgegoten met ganache, dit ging op zich wel, maar ik vond het jammer dat hij zacht bleef.

Dus wilde ik hem nu alleen met gesmolten chocolade overgieten, maar dat ging dus even niet :D
De chocolade was al weer aan het stollen nog voor de taart helemaal bedekt was, dus dat werd een hele lelijke taart, wel lekker maar niet de bedoeling.

Hebben jullie misschien tips, of iedeëen?

Groetjes Day :-)

Re: alleen gesmolten chocolade?

Hoi,

Welke verhouding heb je gebruikt voor je ganache?
Als je de 1e verhouding gebruikt moet het goed gaan:
    * Voor een glanslaag over je taart: 1 deel slagroom en 3 delen witte chocolade, eventueel kun je met een cornetje met bruine chocolade een leuk figuurtje op je taart spuiten.
    * Voor een lichte vulling: 1 deel slagroom en 1 deel chocolade: Slagroom verwarmen in een pan, als het kookt van de warmtebron afhalen. Daarna de callets (bijv. van Callebout) toevoegen en alles goed doorroeren. Dit mengsel heet ganache. Als het nog warm is, over je taart gieten en kun je dit met een paletmes glad strijken.

En dan wel laten opstijven in de koelkast.

3

oke, ik heb 1 op 1 gedaan, en dat overgoten, en hij glom wel, maar bleef nog zacht..

Ik ga morgen dan proberen met 3 delen choco en 1 deel room.
Kijken wat het dan doet.
Heb nl zondag verjaardag met ook mensen die geen marspein/fondant lusten.
Bedankt voor je antwoord!

Groetjes Day :-)

Hoi,

En dan nog een tip voor een mooie strakke taart: na het opstijven in de koelkast je paletmes warm maken onder de kraan, goed afdrogen en dan goed afsmeren, zodat alle oneffenheden glad worden. Best moeilijk, maar met wat geduld lukt het je!