1

Onderwerp: Marsepein/fondant kleuren

Ik heb nog niet veel ervaring met taarten bakken en zie bij iedereen hele mooie figuurtjes exact in de kleuren zoals ze echt zijn. Bijvoorbeeld Iejoor of Woezel en Pip. Wordt dit met de standaard kleurstoffen gedaan, bijvoorbeeld door meer kleurstof toe te voegen als je de kleur donkerder wil hebben?
Ik ben benieuwd hoe dit werkt!

Re: Marsepein/fondant kleuren

Larissa1983 schreef:

Ik heb nog niet veel ervaring met taarten bakken en zie bij iedereen hele mooie figuurtjes exact in de kleuren zoals ze echt zijn. Bijvoorbeeld Iejoor of Woezel en Pip. Wordt dit met de standaard kleurstoffen gedaan, bijvoorbeeld door meer kleurstof toe te voegen als je de kleur donkerder wil hebben?

Ik gebruik in de meeste gevallen gewoon wit en die meng ik met de kleurstoffen van wilton, gewoon uitproberen en niet teveel kleurstof er in het begin bij gooien tenzij ze echt diep van kleur moeten zijn, je weet vast wel hoe het werkt.  ;)

3

Miss Flieber schreef:
Larissa1983 schreef:

Ik gebruik in de meeste gevallen gewoon wit en die meng ik met de kleurstoffen van wilton, gewoon uitproberen en niet teveel kleurstof er in het begin bij gooien tenzij ze echt diep van kleur moeten zijn, je weet vast wel hoe het werkt.  ;)

Ik heb voor het eerst witte rolfondant gekleurd met de kleurstoffen van wilton, maar ik was er niet helemaal tevreden over. Ten eerste had ik handschoenen aan moeten trekken ;) mijn eigen fout. Maar ik wilde rode rozen maken, dus elke keer wat meer rood erbij gedaan, maar hij werd dus niet mooi diep rood van kleur. Niet de felle kleur zeg maar.

4

rood en zwart kun je het beste gekleurd kopen, je moet anders heel veel kleurstof gebruiken  om een mooi resultaat te krijgen .
ik gebruik zelf al een tijdje de kleuren van americolors ( ook dankzij een tip) en deze kleuren vind ik persoonliijk erg fijn.  :Y

5

mamavanbeau schreef:

rood en zwart kun je het beste gekleurd kopen, je moet anders heel veel kleurstof gebruiken  om een mooi resultaat te krijgen .
ik gebruik zelf al een tijdje de kleuren van americolors ( ook dankzij een tip) en deze kleuren vind ik persoonliijk erg fijn.  :Y

Ok, fijn om te horen dat het niet aan mij lag, maar het gewoon moeilijke kleuren zijn ;)
En bedankt voor de tip!

6

Bedankt voor alle reacties. Ik ben dit weekend aan het oefenen geslagen en vraag me toch nog af hoe je de pastel tinten krijgt. Als ik minder kleurstog gebruikte, dan kreeg ik de marsepein niet zo mooi egaal, je zag dan het blanke erdoor heen. Als ik weer meer gebruikte dan werd het juist heel vel van kleur.

7

Bij marsepein zou ik er wat witte marsepein bij doen, of witte kleurstof....doordat de basis natuurlijk niet wit is, worden de kleuren anders.