1

Onderwerp: Een proef Topsy Turf

Over 2 weken voor een opdracht een echte maken.
Dus eerst maar even een proef gemaakt.
Voor het mooie moet er iig. een 3de taart bij.
Zullen de maten goed zijn? Heb nu 17 en 15 gebruikt.
Heeft verder nog iemand tips en trucs?
Alvast bedankt!
http://i51.tinypic.com/2w4y2bq.jpg
http://i53.tinypic.com/2gvue4z.jpg

2

Re: Een proef Topsy Turf

Ik zou de maten laten oplopen met 5 cm verschil. Het is nu te minimaal.

Het lijkt net of je taart gewoon scheef uit de oven is gekomen  :o

Maar je decoratie van de bloemenwaterval vind ik erg leuk!!

mama-tijd = tijd voor taart!!

3

Voor een eerste vind ik hem goed gelukt! Ik vind het niet lijken alsof de taart scheef uit de oven is gekomen, al kan het verschil misschien wel wat groter voor een mooier effect. Ik denk dat het vooral ook zou schelen als je elke laag een ander kleurtje geeft.

4

nou mijn eerste TT kwam niet eens in de buurt van jouw versie  :lol:  :lol:  :lol:

knap gedaan hoor!

ik vind persoonlijk een afstand van 5 cm ook het mooiste tussen de lagen en voor het effect van de TT zijn verschillende kleuren, of verschillende printjes wel mooi omdat dan het effect van de TT wat sprekender wordt.

verder helemaal  :thumb:

N-Joy Cakes

5

Bedankt voor jullie reactie.
Ik heb nu voor de volgende maten gekozen, 20, 15 & 10.
Dat het nu 1 geheel is geworden door het wit, zie ik ook.
Voor de echte willen ze ook met 3 kleuren.
Zetten jullie de taarten gewoon op elkaar of "graven" jullie een rondje uit?
Nog een anderer vraag...ik had er pudding tussen gedaan (kwark citroen) Ik las dat dat vaak gedaan wordt. Bij mij was het erg in de cake getrokken. Is het beter om het op botercreme te smeren?

6

Ik denk dat je de taart beter in elkaar kunt stapelen. Dan zit je ook niet met de randjes zoals je nu hebt gedaan (met bloemen bedoel ik) Verder loopt hij een beetje bol (de onderste taart), ik weet niet of dit de bedoeling is?

Kijk anders even naar dit filmpje:http://www.youtube.com/watch?v=xHY_F53ClJ8

Ik vind je waterval ook geweldig en voor de 1e keer zeker geen slechte TT, mijn opmerking zijn alleen goedbedoelde tips...

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

7

Ik ga de TT ook maken zoals bij dat filmpje. Alleen zit ik een beetje met de vulling, als je een vulling hebt die zacht is dan loopt het er zo uit lijkt me, dus misschien eerst snijden en dan vullen?

Groetjes Bianka

December staat voor de deur! kijk eens op: www.wierenga-bakcreaties.nl

8

ik doe vaak vullen met kwark, ik maak eerst langs de rand van de taart waar je vulling komt een "dijk" van botercreme en dan de vulling binnen de rand botercreme.

Hele biscuit gevuld en op elkaar?? smeren maar!!! want ik neem aan dat je de rest van de taart wel afsmeer???

Verder vind ik em goed....en ja, zoals je al ga doen zou ik ook de 20, 15 en 10cm doen... hoe te stapelen zoals een TT?? geen idee, sorry :lol:

Groetjes Christa!

9

leuk gedaan. geen tips voor jou. de tips staan hierboven al vermeld  ;)

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

10

Christa163 schreef:

ik doe vaak vullen met kwark, ik maak eerst langs de rand van de taart waar je vulling komt een "dijk" van botercreme en dan de vulling binnen de rand botercreme.

Hele biscuit gevuld en op elkaar?? smeren maar!!! want ik neem aan dat je de rest van de taart wel afsmeer???

Verder vind ik em goed....en ja, zoals je al ga doen zou ik ook de 20, 15 en 10cm doen... hoe te stapelen zoals een TT?? geen idee, sorry :lol:

Dat doe ik ook altijd, alleen als je hem zo maakt als op het filmpje dan snij je de cake schuin dus dan snij je in de vulling op den duur, snappie?

Maar goed dit is geen topic voor het maken van een TT sorry.

hele mooie eerste keer moet ik zeggen, en ik denk dat de maten die je nu wil goed is, zo komen de vormen van de taart beter tot zijn recht.

Groetjes Bianka

December staat voor de deur! kijk eens op: www.wierenga-bakcreaties.nl

11

Judy schreef:

Ik denk dat je de taart beter in elkaar kunt stapelen. Dan zit je ook niet met de randjes zoals je nu hebt gedaan (met bloemen bedoel ik) Verder loopt hij een beetje bol (de onderste taart), ik weet niet of dit de bedoeling is?

Kijk anders even naar dit filmpje:http://www.youtube.com/watch?v=xHY_F53ClJ8

Ik vind je waterval ook geweldig en voor de 1e keer zeker geen slechte TT, mijn opmerking zijn alleen goedbedoelde tips...

wat een geweldig filmpje! thanks....
staat op mijn lijst om eens uit te gaan proberen

Geniet van elke dag!!!!

12

ja die had ik ook gezien en vanaf gekeken. Hier bij de howto wordt het nl. anders gedaan.
Heb alleen pan 10 niet binnen, erge vertraging bij de shop ivm verhuizing. :s  :grr:
Fifi, heb jij ook de PME gedaan afgelopen jan.?
Allemaal bedankt voor de tips! :)

13

2ling schreef:

ja die had ik ook gezien en vanaf gekeken. Hier bij de howto wordt het nl. anders gedaan.
Heb alleen pan 10 niet binnen, erge vertraging bij de shop ivm verhuizing. :s  :grr:
Fifi, heb jij ook de PME gedaan afgelopen jan.?
Allemaal bedankt voor de tips! :)

Hai, ja die heb ik gedaan. Jij ook?
PME1. Ik ben nu met PME2 bezig.
ook erg leuk :Y

Geniet van elke dag!!!!

14

PME2 veel werk zeg!!!!!
Ben nu eerst hier even mee aan het oefenen.
Ja, ik was er samen met mijn zusje, middelste tafel.
Zijn er nog meer meiden van onze groep?
Succes ermee, zien het resultaat vast snel.

15

2ling schreef:

PME2 veel werk zeg!!!!!
Ben nu eerst hier even mee aan het oefenen.
Ja, ik was er samen met mijn zusje, middelste tafel.
Zijn er nog meer meiden van onze groep?
Succes ermee, zien het resultaat vast snel.

Jullie komen uit enkhuizen? en hebben ook dat taartwinkeltje toch?

Ik doe idd module twee met de drie anderen aan mijn tafel, we hadden meteen een klik met zn vieren. Heel erg gezellig. Module 3 gaan we ook met zn 4en doen.
We vroegen ons al af waar jullie waren, want jullie wilde toch ook module twee doen? Verder zijn er geen 'bekende" bij. Wel weer een leuke groep. meet een aantal gevorderde die de wilton ook al hebben gedaan. Tis echt wel een aanrader hoor. Wel veel werk en best veel aanschaf aan uitstekers. We hebben ook weer les van mireille.
Je taartje ziet er goed uit trouwens, zag dat ik dat niet eerst even had gemeld ;)
groetjes fifi

Geniet van elke dag!!!!