1 Laatst bewerkt door Juutje1976 (09-03-2011 15:26)

Onderwerp: Hello Kitty in barbapapa-kleuren

Mijn dochtertje wilde voor haar verjaardag een barbapapa-taart. Twee weken van te voren heb ik alle marsepein vast voorgekleurd. Een paar dagen voor haar verjaardag moest het opeens een Hello Kitty worden. Ik had geen zin om opnieuw marsepein te moeten kleuren, dus heb ik de barbapapa-kleurtjes gebruikt. Een witte Hello Kitty is mooier, maar goed, dat komt een volgende keer wel.

Dit is trouwens mijn 5e taart en mijn 1e stapel (gestut met kitkatjes) en mijn 1e puzzelplaatje.

Het verschil qua grootte tussen onderste en bovenste stapel is te klein. Volgende keer moet bovenste taartje kleiner.
De onderste is trouwens een kant en klaar bodem. Het lukte me tot 2 dagen voor haar verjaardag niet om zelf een goede biscuitbodem te bakken. Vandaar dat ik maar kant en klaar bodem gekocht had. Toen lukte het me echter opeens wel om een goede bodem te bakken en heb ik op laatste moment maar bedacht om er een stapel van te maken.

De bovenste taart schijnt bij de rand iets door (niet goed afgesmeerd met botercreme). Voor de rest ben ik er wel tevreden over.

Bovenste taart met banketbakkersroom en kersenvlaaivulling. Onderste met banketbakkersroom en aardbeienvlaaivulling.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OHRFB3TQ-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TMKYBNXI-D.jpg

En, is het wat, of zal ik mijn nieuwe hobby maar beeindigen  ;) ?

2

Re: Hello Kitty in barbapapa-kleuren

whahah.. je nieuwe hobby beeindigen hoeft niet hoor, maar ik zou Hello Kitty toch echt wit maken de volgende keer, dat is het enige, de rest is heel vrolijk!

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

3

Lot schreef:

whahah.. je nieuwe hobby beeindigen hoeft niet hoor, maar ik zou Hello Kitty toch echt wit maken de volgende keer, dat is het enige, de rest is heel vrolijk!

Ik had eerst een witte, maar dat kleurde niet bij de taart. Daar stoorde ik me aan. Heb dus maar een gele gemaakt. Had het kunnen oplossen door andere decoraties in wit toe te voegen bedenk ik me nu net. Helaas is een gele Kitty niet om aan te zien, hahahaha.....

4

Kitty mag idd geel, maar verder vind ik je taart erg leuk geworden!! Vrolijke kleurtjes!! :thumb:

Groetjes van Marjon