1

Onderwerp: Hoe bewaren/vervoeren, curver/tupperware/kartonnendoos?

Hoi,

Weet iemand hoe je het beste een taart kunt bewaren? Ik wil zo'n tupperware of curver doos kopen, maar weet niet of dat kan met marsepein? Tja, kom ook maar net kijken in de wereld van taarten :o !

En als je de biscuit taart uit de oven hebt gehaald hoelang/hoe kan je het dan bewaren voordat je gaat vullen/bekleden?

Alvast bedankt!

Groetjes, ilse

2

Re: Hoe bewaren/vervoeren, curver/tupperware/kartonnendoos?

Ik bewaar mijn taarten zelden in een curver, maar meestal in een gewone gebaksdoos. Om hem cadeau te geven, pak ik hem vaak in in folie, lekker feestelijk.

Mijn biscuit bak ik altijd van tevoren en dan gaat hij de vriezer in, ookal is het soms maar voor 1 dag. Als hij bevroren is geweest, kruimelt hij minder!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

3

Ik zou geen tupperware/curver doos kopen. Dan kan de taart (marsepein en/of fondant) niet ademen en dan krijg je een zwetende taart. Is tenminste mijn ervaring... Ik bewaar mijn taarten ook in een kartonnen taartdoos of op een plankje ingepakt in folie  :Y

4

Oke bedankt! En moet dat dan plastic folie zijn zeker?

5

kaaytje schreef:

Plastic? Ik gebruik transparante cadeaufolie, weet je wel, wat ze ook om bloemen doen. Taart erop, folie bovenop bij elkaar pakken, plakband erom en een leuk lintje en klaar is je presentatie!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

6

Annemiek schreef:
kaaytje schreef:

Plastic? Ik gebruik transparante cadeaufolie, weet je wel, wat ze ook om bloemen doen. Taart erop, folie bovenop bij elkaar pakken, plakband erom en een leuk lintje en klaar is je presentatie!

Haha! Ja ik reageerde eigenlijk op het berichtje van Esther! Sorry weet nog niet precies hoe het hie op het forum werkt en ook nog niet met de taarten haha! Maar goed, gewoon karton of cadeau pappier! Bedankt allebij!!!
Oja en dat geldt ook voor als je het in de vriezer wilt zetten he?