Onderwerp: eigenlijk wel trots op mezelf!sweet 18

M'n 2e stapeltje.gemaakt voor m'n zusje die 18 jaar werd.
Wat een werk is het nog om een stapeltje te maken maar wat leuk als het af is!Ben wel trots op mezelf,vindt het wel leuk geworden!jullie ook?

Heb gelijk nog wel even een vraagje.Heb de bovenste laag bekleed met zeelandia marsepein.Je zag op sommige plekken nog heel licht het biscuit erdoorheen.Moet ik dan toch dikker uitrollen of dikker smeren(vindt beide eigenlijk niet zo lekker :/  )Of is wit kleuren misschien een optie waardoor de lagen iets minder zichtbaar zijn?(werkt het trouwens de witte kleurstof?)

Gevuld met:
Bovenste laag botercrememix met lemoncurd(vindt dit echt lekker :P )
Onderste met botercrememix een aardbeienjam.beide op verzoek van m'n zusje.
http://94.100.121.165/1253050001-1253100000/1253082901-1253083000/1253082986_5_h9lZ.jpeg

2

Re: eigenlijk wel trots op mezelf!sweet 18

Marsepein kan je niet wit kleuren. Wel kan je kant en klare witter marsepein kopen.

Maar heel mooi taartje.

ilonka77 schreef:

Marsepein kan je niet wit kleuren. Wel kan je kant en klare witter marsepein kopen.

Maar heel mooi taartje.

dank je wel!
maar je hebt witte kleurstof te koop in de taartshops.werkt dat niet?staat tussen de gewone kleurtjes.

Mooi taartje!

Ik heb ook wel eens gelezen dat afsmeren met een donkere kleur (ganache enzo) ook helpt tegen doorschijnen....

groetjes, Linda (mv Eva, David & Sara)
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht....

Lindadepinda schreef:

Mooi taartje!

Ik heb ook wel eens gelezen dat afsmeren met een donkere kleur (ganache enzo) ook helpt tegen doorschijnen....

oke dat misschien ook een keertje proberen.bedankt!

6

ja hoor, je kunt marsepein wel witter kleuren :Y , ik heb er poeder voor. Vind wel dat het dan iets plakkeriger wordt, maar wil wel. Wordt overigens niet zo wit als fondant, maar je komt een heel eind. Dat doorschemeren van lagen heb ik ook altijd/vaak. Hou idd ook niet van dikke lagen marsepein/bc :nooo

Overigens, mooooie taart :thumb: , zus is vast blij :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Carien schreef:

ja hoor, je kunt marsepein wel witter kleuren :Y , ik heb er poeder voor. Vind wel dat het dan iets plakkeriger wordt, maar wil wel. Wordt overigens niet zo wit als fondant, maar je komt een heel eind. Dat doorschemeren van lagen heb ik ook altijd/vaak. Hou idd ook niet van dikke lagen marsepein/bc :nooo

Overigens, mooooie taart :thumb: , zus is vast blij :Y

ja zusje was blij dus missie geslaagd :)
wat voor poeder heb je?hoe heet dat?

8

Leuk!

9

Mooi zeg !!!

Groetjes, Conny

10

Prachtige stapel!  :Y

www.hettaartatelierdur.nl Webshop & Winkel in SCHIEDAM.

11

Mooi gedaan hoor

12

Hele leuke taart!

Marsepein kan je gewoon wit kleuren hoor. Ik gebruik de poeder van sugarflair.

13

idd marsepein kun je gewoon wit kleuren, je hebt van Wilton een vloeistof-flesje en Superwhite van Sugarflair. Ik doe het regelmatig, maar als hij echt wit-wit moet zijn, bekleed ik met fondant...

en tegen het doorschijnen helpt alleen beter afsmeren..

Wel een leuke taart!

Groetjes, Dorothea.

14

leukstetaarten35 schreef:
ilonka77 schreef:

Maar heel mooi taartje.

dank je wel!
maar je hebt witte kleurstof te koop in de taartshops.werkt dat niet?staat tussen de gewone kleurtjes.

Ja hoor je kan gewoon wit kleuren. Die van americolor werkt het beste. Wordt het wel iets natter van. Je kan ook een stuk kleuren met sugairflair extra white  (daar wordt het weer iets droger van) en het andere deel marsepein van americolor.  Als je deze 2 delen mengt gaat het prima.

Ik werk trouwens ook met zeelandia en heb dat niet.. Misschien toch iets dikker uitrollen.

By the way het belangrijkste. Je taartje is erg mooi en ik vind het randje doorschijnend niet storend hoor.

Lientje schreef:
leukstetaarten35 schreef:
ilonka77 schreef:

Maar heel mooi taartje.

dank je wel!

Ja hoor je kan gewoon wit kleuren. Die van americolor werkt het beste. Wordt het wel iets natter van. Je kan ook een stuk kleuren met sugairflair extra white  (daar wordt het weer iets droger van) en het andere deel marsepein van americolor.  Als je deze 2 delen mengt gaat het prima.

Ik werk trouwens ook met zeelandia en heb dat niet.. Misschien toch iets dikker uitrollen.

By the way het belangrijkste. Je taartje is erg mooi en ik vind het randje doorschijnend niet storend hoor.

dank je wel.
dat nattere heb ik ook met de zwarte vloeistof.......dan plakt het zo met uitrollen dus die kleur durf ik niet m'n hele taart mee te bekleden omdat het gewoon heel slap is en dan eerder scheurt.
dan is misschien idd de oplossing om het in 2 delen te doen en dan 1 de vloeistof en het andere deel de poeder(ik wist eerlijk gezegd niet dat er een poeder bestond!)
zal binnenkort maar weer even gaan shoppen :)

bedankt ook andere dames voor jullie reacties!!harstikke leuk!

16

Hele leuke taart! En ik ben ook altijd langer bezig dan verwacht hoor. Ik gebruik ook altijd het flesje van americolor om marsepein wit te kleuren, daarbij smeer ik dan vaak af met chocoladebotercreme dan schijnt het vrijwel niet meer door.

17 Laatst bewerkt door leukstetaarten35 (10-03-2011 12:33)

Claud schreef:

Hele leuke taart! En ik ben ook altijd langer bezig dan verwacht hoor. Ik gebruik ook altijd het flesje van americolor om marsepein wit te kleuren, daarbij smeer ik dan vaak af met chocoladebotercreme dan schijnt het vrijwel niet meer door.

bedankt.misschien een domme vraag maar wat doe je dan door de botercreme heen?chocoladepasta?
en heb jij geen last dat de marsepein slapper en plakkeriger wordt door de kleurvloeistof?