1

Onderwerp: Fondant en Marsepein bewaren??!

Hoi,

Ik vraag me echt af wat ik verkeerd doe: als ik een pakje open van marsepein of fondant, bewaar ik de rest in een dicht gesealed zakje, in een kunststof (ikea)box met deksel. Toch komt het keer op keer voor dat het hard wordt. En wel zo hard, dat een paar seconden in de magnetron of wat crisco er doorheen niet helpt...Ik vind het zonde; ik heb gister ruim een kg weg kunnen gooien ( verschillende kleuren) omdat het echt niet meer soepel te krijgen was...

Graag jullie tips/adviezen! Bedankt!!

2

Re: Fondant en Marsepein bewaren??!

Zet je het donker weg Jose?? Ik verpak het ook altijd in een goed geseald zakje en daarna doe ik het in een emmer met deksel. Deze kun je wel eens bij de welkoop vinden, ik heb lege emmers van bakels, dit werkt erg goed en zet het donker weg. Want het inderdaad zonde als je het allemaal weg moet gooien.

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

3

Ik doe mijn fondant in een boterhamzakje en dan nog een keer in een sealzakje. (kleinere stukjes bij elkaar in een sealzak) Deze bewaar ik in een emmer waar popcorn in heeft gezeten. Geen problemen met hard wordende fondant!

Dat is toch een TAART waard!

4

chanttie57 schreef:

Zet je het donker weg Jose?? Ik verpak het ook altijd in een goed geseald zakje en daarna doe ik het in een emmer met deksel. Deze kun je wel eens bij de welkoop vinden, ik heb lege emmers van bakels, dit werkt erg goed en zet het donker weg. Want het inderdaad zonde als je het allemaal weg moet gooien.

Gebruik jij altijd baksels? Ik gebruik nu PME fondant(van Ellen uit donderen) alleen bij mij word hij ook hard, goedverpakt in folie en 2 maal een plastic zak. Daarna terug in de kartonen doos. Vandaag taart bekleden maar er zitten overal scheurtje!! Baal zo!

Is Baksels beter? Blijft die flexibeler? Kun je dat straks bekleden?

---> Creatief, informatief, maar vooral een lekkere weblog! <---
http://bijjolan.blogspot.nl/

5

Ik ben heel tevreden over Bakels fondant.  :Y
Werkt lekker, smaakt lekker en hard ook goed uit als je gaat boetseren.

Dat is toch een TAART waard!