1 Laatst bewerkt door sweetheart88 (09-03-2011 10:48)

Onderwerp: Hoe hoog de biscuit ?

Nou ik vraag me af hoe hoog een biscuit moet zijn ?

Ik heb nu 5 eieren (wat warm ) 150 gram suiker en 150 gram bloem gebruikt...
Het ziet er perfect uit maar ik lees hier taarten in 3 lagen snijden ? Nou dat lukt met mijn taartje echt niet! Mag blij zijn als ik het 1 x door kan snijden...

Hoe hoog hoort zo'n taartje in een springvorm van 24 cm te zijn ?

2

Re: Hoe hoog de biscuit ?

normaal gesproken de hoogte van je springvorm,maar je kunt hem hoger maken door bv dubbele portie deeg te maken en dan je bakvorm ophogen met een strook bakpapier met dezelfde hoogte als je bakblik dus rondom een stuk bakpapier erinzetten
begrijp je het nog
dan krijg je dus een dubbele hoogte
hoop dat je het een beetje snapt,succes ermee

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops

3 Laatst bewerkt door sweetheart88 (09-03-2011 13:09)

Oh maar mijn taartje was niet zo hoog geworden als de bakvorm :(
Heb hem wel door gesneden, aardbeien en slagroom er tussen en verder afgewerkt met slagroom (slagroomtaart gemaakt ) maar ik vond hem niet geschikt om morgen aan de visite te geven (hij zag er ook niet uit, dus foto komt ook niet ) dus heb ik net zelf een klein stukje geproefd en krijgen mijn vriend en vader die buiten aan het werk zijn dadelijk ook nog een stuk...
Voor morgen haal ik dan maar gewoon een kant en klaar taartje of bak een appeltaart haha!

Maar hoe kan het dat mijn taartje niet zo hoog wordt ?

Ik gebruikte: 150 bloem, 150 suiker 5 eieren M (wat opgewarmd ) ik mixte ruim 10 minuten met de mixer (eieren en suiker bedoel ik dan daarna de bloem er door gespateld ) kleur was beetje créme en naar mijn idee verder goed ?
En toch is hij eigenlijk niet goed ?

4

Even het recept voor basisbiscuit2 goed lezen: de bloem niet meemixen, maar erdoorheen spatelen..........

En waarmee mix je? Er moet nl wel lucht in je beslag zitten.

Ik heb de bloem ook niet meegemixt.... Die heb ik na 10 minuten mixen toegevoegd door te spatelen steeds met kleine beetjes....

Ik mix met van die slagroom kloppers en er zaten wat belletjes in het beslag dat is lucht ?