1

Onderwerp: Crisco, euh hoe werkt dat?

N.a.v een vorig topic van mij heb ik crisco besteld ivm plakken van de marsepein op het tafelkleed.

Nu heb ik het doosje nog niet opengemaakt... maarre misschien een domme vraag.. maar hoe werkt dit? EN waar wordt dit allemaal voor gebruikt?

Bedankt alvast.

2

Re: Crisco, euh hoe werkt dat?

crisco gebruik ik voor:

- botercreme
- flowerpaste
- invetten fondant voor cricut cake
- invetten handen tijdens kneden en kleuren marsepein of fondant

er gaan bij mij potten doorheen en is het eerste wat ik op tafel zet als ik aan een taart project ga beginnen

N-Joy Cakes

Ik gebruik het voornamelijk zodat me fondant/marsepein niet zo plakt of als ik me kleurstof door me fondant/marsepein kneed. Ik smeer atlijd wat op me matje (of waar je dan op uit rolt) en ik smeer wat op me deegroller.

4

En ik smeer het puzzelplaatje er mee in zodat dat niet aan je fondant of marsepein blijft plakken

5

ik begrijp dat ik straks iets smeerbaars uit dat potje haal (heb het nog niet open gehad)?? En dan een theelepelje om iets uit te rollen of is dat te weinig of juist teveel?

NiQ schreef:

crisco gebruik ik voor:

- botercreme
- flowerpaste
- invetten fondant voor cricut cake
- invetten handen tijdens kneden en kleuren marsepein of fondant

invetten van patchworkcutters
invetten van droge ellebogen
invetten van andere lichaamsdelen (crisco is ook te koop bij de lokale sexshop)  :D

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

ik doe ook crisco over mijn deegroller heen als hij blijft plakken aan de marsepein....
en ik smeer het langs mijn springvormen bij het verhogen met bakpapier.

het is niet vloeibaar ofzo hoor. je kan het gerust open maken.  ;)

enne je kan er ook mee frituren.  :P

8

Gewoon lekker met je vingers in de pot en uitsmeren...hahaha beter kan ik het niet omschrijven...ik gebruik het ook voor het uitrollen op mijn tafelzeil en siliconenmatje...en idd op de deegroller en PVC buis.....(heb ze allebei)....het is gewoon een soort boter...word in america gebruikt in taarten etc......gewoon open maken die handel!!! ik vind het 100000 x beter als poedersuiker.....wat een gedoe dat....maar ieder zijn ding......
gr maartje

9 Laatst bewerkt door Carien (02-03-2011 21:58)

idd gewoon een klodder eruit scheppen met je vingers, handen mee 'invetten', fondant/marsepein pakken en lekker doorkneden.
'T wordt er allemaal wat vettiger/soepeler van :Y

oh, enneuh, 't valt je niet aan, je kunt het zonder gevaar voor je leven openmaken ;)
Het is een soort plantaardig vet

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

10

lol
@ Tirza: wat n leuk weetje Crisco uit de sexshop!

11

Ik vroeg me af waar dit te koop is ( in Limburg ) en niet in de sexshop...ha ha :D , Gr. Wilma

12

Hier is hette koop bij iedere toko, makro, taartenwinkel en hebshop

N-Joy Cakes