1

Onderwerp: Een dag laten staan ?

Ik wil voor donderdag een lekkere taart gemaakt hebben (hoop ik), waarschijnlijk wordt het gewoon een slagroomtaart maar wel met het recept van het biscuit dat hier op de site staat (marsepein durf ik denk ik nog niet zo goed aan... )
Kan dat ?
En moet ik hem een dag laten staan voordat ik hem doorsnijd en verder afwerk of kan ik dat meteen doen als hij afgekoeld is ?

Ik dacht zelf: Morgen de cake bakken, woensdag vullen en afwerken en donderdag op eten.

2

Re: Een dag laten staan ?

Dat lijkt mij prima. Persoonlijk vind ik biscuits altijd fijner bewerken (doorsnijden, vullen enz.) als ze ingevroren zijn geweest.

Groetjes van Bianca

3

als ik een biscuit bak doe ik deze nadat hij volledig is afgekoeld een half uurtje in de vriezer waardoor het veel makkelijker snijd

N-Joy Cakes

4

NiQ schreef:

als ik een biscuit bak doe ik deze nadat hij volledig is afgekoeld een half uurtje in de vriezer waardoor het veel makkelijker snijd

Ga ik ook eens proberen :)

Wrrrr

5 Laatst bewerkt door sweetheart88 (07-03-2011 17:40)

Goed ik heb besloten hem nu alvast te bakken (hij staat erin!  Duim even mee dat alles goed gaat ;) )
maar moet ik hem er dan uit het blik halen als hij afgekoeld is ? Of meteen ?
En ik neem aan dat hij echt pas in de vriezer kan als hij goed is afgekoeld ? Gewoon in een zak of folie of ??? als ik hem woensdag ochtend eruit haal kan dat gewoon en hoelang moet hij dan ontdooien ? (hahaha hoezo een leek ;) )

Pfff ik hoop echt dat het gaat lukken!!
Ik zit er zelfs aan te denken dat als dit gelukt is misschien toch voor de marsepein te gaan.... Morgen maar eens naar de Kookwinkel!

Oh en nog een vraag (oops sorry! )
Als ik toch besluit hem te gaan bekleden met marsepein moet ik dan van die dijkjes maken zoals men het hier weleens omschrijft en moet ik de buitenkant dan ook besmeren met een botercréme ofzo ?

Echt sorry dat ik zoveel vraag maar ik heb dit nog nooit gedaan! (krijg binnenkort een workshop )

7

Op www.keetie.com hoop dat ik het erbij mag zetten,aan de hand daarvan heb ik mijn eerste taart gemaakt. Neem eens een kijkje :)

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

Nou ik zie het al :o
Ik heb hem niet verhoogd en mijn beslag zag er heel anders uit :O
Nou ja het zal mij benieuwen......

Hahaha  :lol:
Nou mijn taartje is klaar met nadruk op TJE hahaha!!
Ik heb dus helemaal niet gekeken naar de maat bakvorm (oops!) en ik heb nu een ini mini bodem haha!!

Nou ik ga zo maar even een nieuwe maken met wel de juiste verhoudingen ;)

Maar kan ik die mini bodem nu ook gewoon als bodem gebruiken en daar dan de volgende taart bovenop doen (zelfde maat ) ?

10

Volgens mij kun je je nieuw gebakken biscuit er bovenop doen, wel even zorgen dat je mini bodem recht is anders past het niet zo goed.

11

Lot heeft het allemaal eens opgeschreven :Y
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=125276

Lees maar, dan weet je ineens heeeel veel meer :Y enneuh, succes :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

12

Nou zeg wat doe ik in vredesnaam verkeerd ????

De cake's worden ontzettend mooi en ze smaken ook maar ze zijn zooooo laag!!

Ik heb nu een bakblik van 24 cm gehaald nu morgen nog maar eens proberen.....
Kan het zijn dat ik een verkeerd bakblik gebruik of moet dat niks uitmaken ? Ik ga hem morgen verhogen met bakpapier zou dat helpen ?
3 maal moet toch scheepsrecht zijn....

(haha hoezo amateur!!! )

13

:think: heb je 315 mix, 240 eieren en 32 water genomen (voor 1 maat bakblik groter)?
:think: en heb je 10min gemixed?
:think: zag het deeg er toen heeel lichtgeel uit en leek het op stijfgeklopt eiwit, maar dan plakkerig?

Verhogen met bakpapier helpt niet om een hoger kapsel te krijgen :nooo en kan ook niet aan bakblik liggen volgens mij

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl