1 Laatst bewerkt door Marieke97 (08-03-2011 19:43)

Onderwerp: Botercreme met wajang maken

Hoi,

Ik heb botercreme gemaakt met Wajang-boter, voor een lactosevrije taart. Nu heb ik m vanmiddag gemaakt, net haal ik m uit de koelkast en is helemal geschift. Hier kan ik niet mee afsmeren..

Heb de gewone hoeveelheden gebruikt als met 1:1 roomboter en poedersuiker.

Wat is er mis gegaan?

Heb net een taartje afgesmeerd met chocoladefudge, ook gemaakt met Wajang. Deze gaat toch nu niet schiften als ik m in de koelkas zet? :rolleyes:

2

Re: Botercreme met wajang maken

wat is wajang?

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

Probeer het nog eens een poosje te mixen, dat wil weleens helpen.
Succes ermee.

4

Het is zo dun geworden dan er een laagje vloeibaar op drijft..
Ik heb t maar weg gedaan. Wat er nu fout is gegaan?

Of is de samenstelling niet goed?

5

Wat raar. Ik maak vaak 1:1 botercreme met wajang en ik heb dit nog nooit meegemaakt. Hoe heb je het gedaan? Ik laat de wajang een paar uur buiten de koelkast op kamertemperatuur komen. Dan mix ik 10 minuten op de hoogste stand tot het romig is, dan poedersuiker erbij en dan weer 10 minuten mixen. Mislukt nooit........... Heb het ook wel eens zo bij elkaar gedaan en dan mixen. Ging ook goed. Ik heb het zelfs wel eens (voor een klein beetje) alleen maar door elkaar geroerd met een vork.

Is er misschien iets anders (per ongeluk) bij gekomen?

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Nee dat niet. Ik heb wel de wajang-light gebruikt zie ik nu. Zou dat het zijn?

Ik gebruik altijd de plantaardige boter van het eigen merk van AH en dat gaat prima. Je zou idd denken dat er per ongeluk iets naders bij is gekomen?
Of misschien zit er iets in de light versie dat niet tegen lang mixen kan?????????????

8

Met light kan het idd niet!! (Ik wist niet eens dat er wajang light bestond.) Light maragrine bevat veel minder vet. Idd plaats daarvan zit water en een bindmiddel. Als je daar bc van wilt maken gaat het schiften. Gewone wajang gebruiken dus. Dan kan het niet meer mis gaan!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.