1

Onderwerp: Champagne, Cava, Patidess of Lorainn??

Kortom, waarmee maken jullie champagnecrème? (en waarom daarmee?)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

2

Re: Champagne, Cava, Patidess of Lorainn??

heb van de week het met patidess gedaan was lekker :9 maar waarom?omdat ik ernstig van het gemak ben O-)

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

3

Ik vond patidess niet zo smaken maar ik maak het ook wel met prosecco.

4

heb het 1 keer gemaakt met??? ik weet ff niet mee hoe het heet, in ieder geval wel een mouserende wijn.

groetjes cicindy......een enthousiaste beginneling

5

ik drink zelf niet, dus tsja, weet er niks van :o
:think: Smaakt prosecco dan hetzelfde als champagne? :think:  En waarom gebruik je dat?  :think: Is dat goedkoper?
Heb de drankwinkel gebeld en die dachten dat ik net zo goed cava kan gebruiken (kost ca 10 euro), champagne begint bij 20 euro. Prosecco weet ik niet :nooo

6

Ik gebruik wat ik voor handen heb. Heb m een keer met cava gemaakt van de supermarkt, een andere keer met prosecco, en de laatste keer met champagne. Moet eerlijk zeggen, de champagne was de duurste van de 3, maar doordat ie zachter smaakte dan de cava en prosecco was ie voor mijn gevoel een beetje flauw van smaak. Al vond de rest m wel heerlijk :P

7

Carien schreef:

:think: Smaakt prosecco dan hetzelfde als champagne? :think:  En waarom gebruik je dat?  :think: Is dat goedkoper?
Heb de drankwinkel gebeld en die dachten dat ik net zo goed cava kan gebruiken (kost ca 10 euro), champagne begint bij 20 euro. Prosecco weet ik niet :nooo

Wanneer heb je het nodig Carien ?
Ik heb nog een klein flesje liggen en anders misschien de 1 persoon flesjes die je bij de slijter kunt kopen ?

Christine.

Ik maak het met Canei, erg lekker en een stuk goedkoper dan champagne, en het smaakt gewoon als champagnecreme.

'I love it when a cake comes together'

9

Prosecco kan inderdaad stukken goedkoper zijn dan champagne. Zelf drink ik dat liever dan champagne, dus haal ik dat in huis met oud en nieuw. Ook in het zonnetje in de tuin is het altijd een feestelijk drankje.
Woot mijn ode aan de prosecco geloof ik hahaha.
De albert heijn heeft een heel lekkere rond de €4,50. Even gekeken naar de naam: Prosecco Contarini  (  ;)  heb altijd een flesje koud staan voor als er iets te vieren valt)

Nu ga ik op zoek naar een recept om eens de vulling mee te maken

10

Carien schreef:

Ik drink zelf ook niet maar mijn vriend (dronk) wel en hij vond die van de AH best smaken deze kost iets van een euro of 5. Hij smaakt trouwens ook goed in de "champagnecreme"

11

Kahlan schreef:

Prosecco kan inderdaad stukken goedkoper zijn dan champagne. Zelf drink ik dat liever dan champagne, dus haal ik dat in huis met oud en nieuw. Ook in het zonnetje in de tuin is het altijd een feestelijk drankje.
Woot mijn ode aan de prosecco geloof ik hahaha.
De albert heijn heeft een heel lekkere rond de €4,50. Even gekeken naar de naam: Prosecco Contarini  (  ;)  heb altijd een flesje koud staan voor als er iets te vieren valt)

Nu ga ik op zoek naar een recept om eens de vulling mee te maken

Die bedoelde ik dus :lol:

12

Ik heb een keer champangecreme volgens recept van de site gemaakt met prosecco. Heel erg lekker :9 . Gewoon de goedkoopste is goed hoor   :Y :+

Dit is wel een vulling die je in de koelkast moet bewaren dus ik weet niet of je meer een recept / idee op basis van botercreme zoekt? Verder heb ik geen ervaring met champangecreme maar ik hoorde wel van iemand dat ze niet zo enthousiast was over de champange patidess...

13

Champagne Patidess viel hier niet in de smaak. Heb het wel al meerdere malen met een blikje prosecco van de Aldi gemaakt en dan de mix ut de shop.

14 Laatst bewerkt door wipneus (08-03-2011 20:10)

Ik heb het eens gemaakt van rosé van Canei, viel heel goed in de smaak. Patidess hebt ik nog nooit gebruikt (tenminste niet de champagnesmaak).

Groetjes Eline

15

Tessa92 schreef:

Dit is wel een vulling die je in de koelkast moet bewaren dus ik weet niet of je meer een recept / idee op basis van botercreme zoekt?

?? :think:
Het is inderdaad de bedoeling als champagnecrème, in een taart die niet koel kan blijven.  :think: Ik dacht botercrememix, maar dan zonder water en met champagne (of cava of...), die hoeft dan toch niet in de koelkast? Tenminste, dat heb ik begrepen :s

Keukentje, ik ben me aan het orienteren voor de eventuele opdracht voor goede vrijdag; dank voor je aanbod, maar moet eerst zeker weten of het kan, of ik het wil en of zij het willen ;)

16 Laatst bewerkt door angelz (08-03-2011 21:48)

Carien schreef:
Tessa92 schreef:

Dit is wel een vulling die je in de koelkast moet bewaren dus ik weet niet of je meer een recept / idee op basis van botercreme zoekt?

?? :think:
Het is inderdaad de bedoeling als champagnecrème, in een taart die niet koel kan blijven.  :think: Ik dacht botercrememix, maar dan zonder water en met champagne (of cava of...), die hoeft dan toch niet in de koelkast? Tenminste, dat heb ik begrepen :s

Gewoon de mix gebruiken en dan het water vervangen door champ/prosecco etc
Dit Hoeft niet in de koelkast.

17

:thumb: dat dacht ik ook; fijn dat je het bevestigd :Y

18

Hier ook altijd water van de botercrème mix vervangen door Canei. Vooral omdat dat iets zoeter is dan prosecco of champagne en daardoor een wat minder scherpe smaak heeft.

19

iemand een idee hoeveel champagne je toe voegt wanneer je de gewone MBC maakt (zonder mix)

En vooral ook mijn volgende vraag: Wanneer voeg je hem toe aan de MBC?

Mag je hiermee dan ook afsmeren?

20 Laatst bewerkt door Carien (09-08-2011 09:18)

Muske,  :think: misschien kun je beter een nieuw topic openen met een voor jouw vraag duidelijker titel; krijg je meer reacties denk ik.

Ik heb geen flauw idee iig :o

21

Muske schreef:

iemand een idee hoeveel champagne je toe voegt wanneer je de gewone MBC maakt (zonder mix)

En vooral ook mijn volgende vraag: Wanneer voeg je hem toe aan de MBC?

Mag je hiermee dan ook afsmeren?

ik zou niet teveel vocht aan mbc toevoegen, dan wordt ie erg slap/nattig. Dan zou je beter patidess er aan toe kunnen voegen. En er niet mee afsmeren, bevat teveel vocht dan.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

22

Ik heb voor een keer patides gebruikt, viel goed in de smaak! Het was voor een -soort van- bruidstaart, waar ook kinderen van aten dus alcoholvrij vond ik wel een vereiste  O-)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

23

Carien, ik schop je topic even omhoog!

Heb je al de champagne botercreme gemaakt? met wat? & wat vond jij er van?

Ik ben me er in aan het verdiepen ivm een bruidstaart in september.
(Antwoord heeft dus geen haast  :D  al ben ik wel heel nieuwsgierig :+  ;) )

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

24

=D jazeker Siena  :y Ik heb het met de mix gemaakt met prosecco, volgens de eters een succes :)

Later ook geprobeerd met mbc (ik gebruik geen mix meer ;) ), maar dat is nog geen succes :s Ik kreeg een tip 'inkoken', maar dat smaakte juk volgens mijn testende echtgenoot... :/  dus daar nog geen oplossing voor....
Ik heb wel diverse mousse en roomrecepten, maar da's niet handig waarschijnlijk...

25

Ik zat met hetzelfde probleem idd, ook fan van mbc, maar daar kun je niet veel vocht bij doen.
Vandaar voor de champagnecreme wel de basis van bc mix.
Ik ga hem uitproberen met prosecco en canei,
héél vervelend hoor, dat testen  :p  ;)

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!