1

Onderwerp: bedoelen jullie dit met een dijkje ?

bedoelen jullie dit met een dijkje spuiten ?

lijkt me wel een hele hap botercreme (heb er een smaakje doorheen gedaan)

vanmiddag eens proeven. hoe de taart smaakt
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JQZQDLXV-D.jpg

2

Re: bedoelen jullie dit met een dijkje ?

Yep, alleen wat fijner/dunner tenminste ik maak het dunner ivm hap botercreme vind dat ook niet lekker

Lieve groetjes van Nicole

3

dat is wel een DIJK in mijn ogen. maar smaken verschillen natuurlijk.
mijn dijkje is niet zo breed (zeker de helft minder)
ik spuit het ook altijd.

met een smaakje erin moet best lekker zijn toch? ;)

Groetjes, Franka

4

Ik gebruik zelf spuitmondje nr. 12 en ga daar 2x mee in het rond. Jouw dijkje is inderdaad wat breed. Maar dat hoeft geen probleem te zijn (tenzij je 1:1 BC hebt gebruikt; die vind ik niet lekker tenminste). Wel tijdig uit de koelkast halen, zodat je BC op kamertemperatuur kan komen. Anders heb je zo'n stevige klont crème in je mond en da's inderdaad niet lekker.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

5

oh, balen, ik dacht dat het flink moest zijn, dus zo gedaan, leek me ook al niet zo smaken haha, aldoende leert men,

ik ben ook 2x rond geweest en heb de wilton decorator plus

zal maar een klein spuitmondje zoeken, dus het kan wel 2x rond maar dan niet zo breed ???

vanmiddag proeven we hem ben benieuwd

6

Ik maak nooit een dijkje....... altijd de vulling(en) tot ongeveer 1cm van de rand, nooit problemen met 'uitpuilen' of smelten ofzo.....

Het is overigens inderdaad een forse dijk..... die houdt een doorbraak wel tegen....  ;)

7

Mijn dijkje maak ik met een Wilton Decorating Tip #010 Std Round
[402-10]
van de hebshop. Niet te dik dus want ik vul liever meerdere dunne lagen dan 1 of 2 dikke lagen. Zo wordt de zijkant van de taart ook strakker.

Ik knip gewoon een klein puntje van de spuitzak, ideaal! Moet je wel dicht spuitzakken hebben natuurlijk, anders krijg je alsnog een dijk van een dijkje  :lol:

9

Ik maak nooit een dijkje. Ik smeer de vulling altijd royaal tot bijna aan de rand, als ik dan de volgende kapsellaag er op leg dan druk ik die altijd altijd ietsje aan zodat de vulling wat meer naar buiten komt, en dan strijk ik het restant als het naar buiten puilt, weer weg. Met het afstrijken wordt alles dan uiteindelijk verder opgevuld.

Ik moet hier wel bij vermelden dat ik nooit vullingen op waterbasis heb dus geen risico op smeltend marsepein.

Groetjes, Monica

10

de taart op zich smaakte best goed, geen last van de dikke dijk botercreme gehad

alleen omdat hij zo in dunnen lagen gesneden was was het biscuit nogal nat.