1

Onderwerp: Eerste bruidstaart, pfffff!

Dit is mijn eerste opdracht voor totaal vreemden en dan ook nog een bruidstaart wat helemaal nieuw voor me was. De klanten wilden graag dat ik de namen en versiering met royal icing zou maken, hierop heb ik geantwoord dat ik dit nog nooit had gedaan en dat ze misschien beter naar iemand anders konden gaan. Maar dat wilden ze niet en ze vertrouwden me. Nou dat vertrouwen bleek vooral uit de duizenden telefoontjes en bezoekjes  :x

Dit is het geworden en ik weet niet of ik er heel tevreden op moet zijn aangezien de bruid niet super enthousiast was maar ik weet niet of ze dat wel kan  :o

https://lh4.googleusercontent.com/_JEar6HsDuxw/TXYrjxvybkI/AAAAAAAAAEY/yGavNL6QOxM/s640/IMG_0170.JPG

https://lh5.googleusercontent.com/_JEar6HsDuxw/TXYs0nHcXaI/AAAAAAAAAGk/zTZXkBjLvNI/s640/IMG_0174.JPG

https://lh6.googleusercontent.com/_JEar6HsDuxw/TXYs18KsN8I/AAAAAAAAAGo/-r1IIu2YaZg/s640/IMG_0175.JPG

Ik zou heel graag willen weten wat jullie er (eerlijk) van vinden?

2 Laatst bewerkt door luukske (08-03-2011 14:39)

Re: Eerste bruidstaart, pfffff!

erg leuk!!
heb je de tekst schreven met een choco-glazuur of is het donkere icing?

3

Ik vind 'm hartstikke mooi  :Y  Nou ben ik nog geen doorgewinterde (bruids)taartenbakster, maar ik vind 'm in ieder geval hartstikke sjiek  :thumb:

ik vind hem ook mooi en chique.

Smakelijk groetjes van Suus
http://suus-bakt-taart.blogspot.com/

5

Nou als het bruidspaar hem niet wil hebben, dan houdt ik me wel aanbevolen hoor!
Ik vind hem errug goed gelukt!
Mooi strak ook!

In 1 woord WAUW!

Groetjes Knollie

Uit je dak met GEBAK!!!!

6

Ik vind het een mooi taartje hoor!

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

7

Er zijn vast mensen die strakkere icing-lijntjes kunnen spuiten.......maar ik niet. Ik vind het knap hoor. En ik vind de kleur van je vlinders zo mooi, mag ik vragen welke kleurstof je hiervoor gebruikt hebt?

Ach en misschien was de bruid gewoon heel erg nerveus maar komt ze hierna nog 10 taartjes bestellen  :Y

Groetjes Eline

Ik vind hem ook heel mooi, hoor. Erg mooie kleurcombi gebruikt! Idd chique.

Maar eerlijk (want dat vroeg je): het is wel wat onregelmatig, die icing, dus kan me wel een klein beetje voorstellen dat ze zo reageren. Maar ja, je hebt het duidelijk aangegeven dat je er geen ervaring mee had, dus ze mogen in elk geval niet (alsnog gaan) klagen.

Ik zou het je hoe dan ook niet nadoen (denk ik, heb het nog nooit geprobeerd). 't Staat wel op mn lijstje, trouwens.

groetjes, Linda (mv Eva, David & Sara)
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht....

9

Het ziet er mooi uit!
Inderdaad is de icing misschien niet superstrak, maar ze mogen echt niet klagen want het is jouw eerste keer! Trek het je maar niet aan in ieder geval!

10

Hij is mooi! Prachtige kleur vlindertjes!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

11 Laatst bewerkt door Chris1970 (08-03-2011 16:31)

Als mijn 1ste taart er zo uit gaat zien zou ik héél tevreden zijn

Pfiew dankjewel dames dat had ik even nodig  :lol:. De lijntjes zijn gespoten met zwart gekleurde royal icing en dat was best pittig om te doen.

De paarse kleur heb ik zelf gemengd met roze, zwart en blauw van wilton.

Dankjewel voor de reacties  :9

13

Ik vind het een hele mooie taart.
De kleur van je vlinders vind ik erg mooi.
Tja, de lijntjes....ze zijn inderdaad niet helemaal gelijk, maar dat lijkt me ook erg moeilijk. Ik heb dat nog nooit gedaan.
Wel vind ik dat de lijnen mooi liggen.
En je hebt van te voren netjes aangegeven dat je het nog nooit gedaan hebt, dus dat wisten ze. Dan kunnen ze er achteraf niet over klagen.

Ik vind je taart heel goed gelukt!!

Groetjes Gerien

14

Heel mooi!!

Je staat alleen verkeerd, je mag in de stapel en bruidstaarten parade. Heb je gemeld.

Liefs, Zanoni

15

Tnx Zanoni

[MOVE] --> Bruids- en Stapeltaarten

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

16

Hoi,

Het is een prachtige, strakke taart met een hele mooie icing deco!
En zoals gezegd, het zou strakker kunnen, maar ik doe het je niet na.
Je hebt overigens duidelijk gezegd dat je het nog nooit gedaan had, en kozen willens en wetens voor jou. Ik vind dus dat ze geen recht van klagen heeft. Denk ook dat ze gewoon nerveus was. Hou het daar maar op. Jij hebt stinkend je best gedaan en hij is gewoon prachtig geworden!

gr. Bianca

http://ladivataartenencupcakes.nl
Voor leuke, lekkere en originele taarten!

17

Ziet er prima uit! De icing kan inderdaad beter, maar je hebt duidelijk aangegeven dat dit nieuw was voor jou. De versieringen met de icing zijn echter zo simpel, dat ik persoonlijk om een strakker resultaat te krijgen hetzelfde met fondant had gedaan (met de sugargun dus)

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

18

bedenk maar dat bruiden meestal gestrest raken van bruiloften en dan veranderen in een soort BRUIDZILLA! :D
Mooi gedaan hoor
1

beginneling, mijn eerste taart is heel goed gelukt! MIjn 2e ook...nu bezig met nr 3! Hoezo taarten zijn verslavend?

Ik vind het contrast erg mooi, wit en zwart! Goed gedaan hoor.

20

Had je geen proeftaartje gemaakt?

Dan hadden zij kunnen kijken ofdat ze je ervaring voldoende vonden. En jij nu niet met een naar gevoel gezeten. :)

Zonder taart geen feest!

21 Laatst bewerkt door noussie (10-10-2011 06:45)

misschien de volgende keer schilderen? over het algemeen is dat strakker. ook helpt het om piping gel door je icing te doen

had je stukje niet gelezen. ze wilde dus icing. tja vind maar eens iemand die dat rete strak kan. volgens mij kan niemand dat