1

Onderwerp: Vraagje over kersenvullingen

Hallo allemaal,

Ik wil vanavond een biscuit gaan vullen met kersenvulling, maar ik kom er achter dat mijn mix voor bavaroise op is. Ik heb de kersenpatidess in huis, die deed ik wel eens door die bavaroise. Is kersenbavaroise ook zelf te maken? Is dat gewoon een deel kwark en een deel slagroom?
Daarnaast wil ik een tweede laag maken met monchou en kersenvlaaivulling, maar hoe doen jullie dat? onderkant insmeren met monchou en daar bovenop de kersenvlaaivulling, of mengen jullie dat door elkaar? en moet er dan nog iets extra's bij?

En is dit te combineren met chocomousse? En mocht de bavaroise niet lukken is dan de kwarktaartpudding nog een optie, met monchou en kersen en chocomousse?

Sorry voor de vele vragen, maar ik hoor het graag!!

Groetjes,
Lenka

2

Re: Vraagje over kersenvullingen

Je zou ook slagroom stijf kunnen kloppen met klop-fix erdoor en daar de kersenpatidess doorheen doen. Of het recept aangevette slagroom nemen (bij de recepten) en daar patidess doorheen doen. Of Meringue botercreme met kersen erdoorheen. Of gewone botercreme met patidess. Mogelijkheden genoeg, naast baverois.

Ik zou de monchou en de kersenvlaaivulling apart doen, maar het kan denk ook wel door elkaar. Je kunt het beide op elkaar in 1 laag doen, maar ook apart in een laag.

Kwarktaartpudding is ook heeeeeel lekker. Past ook goed bij een laag monchou en kersen. Of chocomousse er goed bij past weet ik niet, maar je kunt het altijd proberen natuurlijk :) Heel vies zou het ook niet zijn.

Succes :thumb:

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen