1

Onderwerp: Gipsmallen gebruiken

Sorry eerste topic die ik eropzet dus hopelijk gaat het goed...

Ik vraag me af of veel mensen gipsmallen gebruiken voor marsepein poppetjes en autootjes enzo..

Wil het graag zelf proberen maar dacht eerst even navraag doen en advies en tips inwinnen..

"Life is like a box of chocolate"

2 Laatst bewerkt door Knollie (08-03-2011 13:21)

Re: Gipsmallen gebruiken

Waarschijnlijk is dat niet voedselveilig.
De meeste gebruiken silliconen of ander materiaal.
Je zult vast veel reacties krijgen.

Groetjes Knollie

Uit je dak met GEBAK!!!!

3

Dankjewel voor je reactie..

ow ik heb mezelf verkeerd uitgedrukt denk ik...ik bedoel malletjes die normaal gebruikt worden om gipsenbeeldjes te maken enzo...

Sorry

Dus graag advies of dit kan en mag...en of dit dus ook lukt....

"Life is like a box of chocolate"

4

ik heb toevallig vanmiddag bij pipoos een "mold" gekocht van een riddertje, draakje, kasteeltje, zwaardje enz. Op een grote witte mold.
Oorspronkelijk bedoeld voor gips gieten, maar er stond op dat het ook geschikt is voor chocola en fondant enzo. Van hard plastic.
Dus het kan wel. Als het materiaal maar geschikt is.

5

Claudia80 schreef:

Dankjewel voor je reactie..

ow ik heb mezelf verkeerd uitgedrukt denk ik...ik bedoel malletjes die normaal gebruikt worden om gipsenbeeldjes te maken enzo...

Sorry

Dus graag advies of dit kan en mag...en of dit dus ook lukt....

Dit kan en mag alleen als de siliconen geschikt zijn om in aanraking te komen met voedsel, de gemiddelde gipsmal is ook van siliconen gemaakt maar niet voedselveilig, let dus even goed of dit ook op de verpakking vermeld staat.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!