1

Onderwerp: [feedback] petit-fourtjes

Vanillebiscuit, gevuld met verschillende kleuren botercreme en icing (wat ik over had van de cursus haha) en bonbonblocmousse. Bovenop marsepein en icing.
http://94.100.118.219/1252000001-1252050000/1252010401-1252010500/1252010428_5_AeKI.jpeg

2

Re: [feedback] petit-fourtjes

Leuke petit fours,  wel een beetje donker. Ik zou zelf op zo'n donkere ondergrond iets lichtere decoratie doen.

3

Ik denk dat dat door de kwaliteit van de foto komt. Het marsepein is zeeblauw en best licht eigenlijk.

4

Dan zal het idd aan de foto liggen, want zo vind ik ze vrij donker, maar zeeblauw is wel een andere kleur.

Wat zul je daar een werk mee hebben gehad of niet? Lijkt me erg bewerkelijk.

5

Absoluut niet!
Je bakt een plaat cake die je in 3 lagen snijdt (zaag of taartmes) en dan de vulling erin.
Op elkaar leggen en een marsepeinlaag eroverheen leggen.
Patroontje bedenken en met icing met mondje 18 als ik me niet vergis (1-na kleinste rondje) het patroon aan de lopende band spuiten.
Het spuitwerk was in 15 minuten gedaan. :Y

6

Het resultaat mag er absoluut zijn!!!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

7

Maar dat marsepein dan. Heb je op elk stukje een plaatje gelegd of eerst bekleed en dan gesneden? Lijkt mij ook wel wat voor het werk als ik jarig ben.

8

je brengt me op ideen misschien toch een keertje proberen.

9

julia punt, je schrijft dat je cake hebt gemaakt zou je dit niet ook van biscuit kunnen maken of kan dat niet?

10

daan77 schreef:

Maar dat marsepein dan. Heb je op elk stukje een plaatje gelegd of eerst bekleed en dan gesneden? Lijkt mij ook wel wat voor het werk als ik jarig ben.

Eerst op de plaat en toen gesneden: voorzichtig langs de randen het marsepein afgesneden en daarna de plaat gesneden.

11

Lotjepuk schreef:

julia punt, je schrijft dat je cake hebt gemaakt zou je dit niet ook van biscuit kunnen maken of kan dat niet?

Oeps.... het is ook gewoon biscuitdeeg!
Ik raak vaak in verwarring omdat ze het in Amerika en Engeland over cake hebben als wij het over taart hebben haha!
:D

12

oke, dan ga ik het zeker een keer maken.

Dit ziet er erg mooi uit, leuk formaatje bij een feest!