1

Onderwerp: Cake....maar dan perfect......

Hallooooow,

Help..Help..Helluppppppp

Ik heb een opdracht gekregen voor 2 taarten voor iemand die 20 word. Ik heb al een heel leuk idee hoe ik de taarten ga decoreren maar.....nou wil die persoon geen biscuit...maar cake!!!!! En laat het nou net het geval zijn dat elke keer als ik aan de cake ga...het mislukt!!! Ik volg precies het recept, en heb al meerdere recepten geprobeerd maar keer op keer komt er een cake uit de oven wat meer op koek lijkt dan cake.
De ene keer te droog...andere keer rijst het gewoon weg niet en ga zo maar door.
WIe ow wie zou mij kunnen helpen voor een "perfecte cake"
Mooi in een ronde bakvorm, mooi hoog en dan ook nog lekker en niet kurkdroog?
WIe heeft voor mij een goed recept en goeie tips zodat ik de jarige jet heel blij kan maken met een supercake?

Alvast bedankt voor het denken...

2

Re: Cake....maar dan perfect......

Ik zou dan gewoon een pak kant en klare mix nemen. :Y

Groetjes van Monique
(op Hyves kan je mijn foto's van de taarten zien camosa.hyves.nl)

3

ergens op het forum kwam ik het recept van Cake Boss Sponge Cake tegen , Gisteren heb ik het gemaakt en volgens mij zit het tussen cake en biscuit in.
Luchtig en hoog en toch stevig .
misschien kun je er wat mee , succes

4

Funcakes mix voor cupcakes gebruiken en bake even strips bij het bakken. Voor een 20cm vorm gebruik ik 6 eieren, 300gr boter en 600 gram cupcakemix. De bake even strips zorgen ervoor dat de taart geen bult krijgt maar mooi gelijkmatig rijst.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

boerencake van Koopmans :Y  :o  :9  :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

Buttermilk cake van het recept van Tartacadabra  :9  Staat hier nu ook in de oven.

Groetjes van Natascha!

7

Idd boerencake van Koopmans.

Ik klop het beslag ook altijd 10 minuten met handmixer op de hoogste stand ipv 3 minuten zoals op het pak. Verder voer ik de temperatuur van de oven in drie stappen van 10 minuten omhoog tot +/- 150 graden.
Dat doe ik trouwens sinds kort, en nu blijft de cake ook mooi recht. Verder is hij dan erg luchtig, maar niet droog.

8 Laatst bewerkt door tine83 (08-03-2011 12:31)

Mijn cakes rijzen ook nooit mooi gelijkmatig, dus de bake even strips maar eens gebruiken! Een natte theedoek eromheen geeft dat hetzelfde effect?

ik dacht altijd dat je cakemix niet zo lang mocht mixen, want dat je het dan 'dood' zou mixen. Maar 10 min. kan dus wel? Ga ik ook maar eens proberen!

9

Heel fijn zoveel reacties. Helaas heb ik ooook al de kant en klare mixjes gebruikt zonder succes  :s

Maar de Koopmans boerencake heb ik volgens mij nog niet gehad dus zal die zeker proberen.

Funcakes mix voor cupcakes gebruiken en bake even strips bij het bakken. Voor een 20cm vorm gebruik ik 6 eieren, 300gr boter en 600 gram cupcakemix. De bake even strips zorgen ervoor dat de taart geen bult krijgt maar mooi gelijkmatig rijst.

Weetje misschien ook hoeveel ik dan moet gebruiken voor een vorma van 25cm? Of waar ik dat kan vinden/uitrekenen?

Buttermilk cake van het recept van Tartacadabra

Waar kan ik die vinden? Staat die hier op de site?

Ik klop het beslag ook altijd 10 minuten met handmixer op de hoogste stand ipv 3 minuten zoals op het pak.

Ik dacht inderdaad ook dat je het beslag niet zo lang mocht mixen omdat je dan alle lucht er juist ui klopt. maar dat is dus niet zo??? Ik heb zelfs ergens gelezen dat je de bloem er niet doorheen moet kloppen maar scheppen. Maar als he bij jou zulke goeie resultaten levert ga ik het wel proberen.

10

gewoon een quatre-quart maken? die mislukt normaal nooit en is volgens mij heel gemakkelijk

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

11

uhmmmm.......QUATRE-QUART????? Wat is dat precies???? :o

12

Je kunt de staat vinden door tartacadabra in te typen bij google  ;)  Dan gewoon naar recepten en daar staat het tussen.

Groetjes van Natascha!

13

susiecake schreef:

uhmmmm.......QUATRE-QUART????? Wat is dat precies???? :o

Een vier-vierde cake: 250 gram bloem; 250gram suiker, 250 gram boter en 4 eieren.

Groetjes van Natascha!

14

O, ik wist niet dat je cakebeslag geen 10 minuten mag mixen? Bij mij smaakt hij altijd prima en lekker luchtig. Ik zal voortaan dan maar wat korter gaan mixen.

15

Een vier-vierde cake: 250 gram bloem; 250gram suiker, 250 gram boter en 4 eieren.

Voor welke maat bakvorm is deze hoeveelheid?