1

Onderwerp: schoonmaak vraagje

weet niet of het goed staat deze vraag
al komt deze vraag wel na het bakken :Y

wassen jullie jullie uitstekertjes (plastic) ook op de hand of stoppen jullie ze in de vaat wasser

ik doe het steeds op de hand maar mijn vaat wasser lonkt dan naar mij 'ik wil dat af wassen' en je wilt hem te vriend houden :lol: 

maar ik weet niet of dat wel goed gaat heeft er iemand ervaring mee

2

Re: schoonmaak vraagje

Ik hou mijn vaatwasser te vriend, heb een hekel aan ruzie. ;)

( behalve als het geen roetsvrijstaal is, maar die heb ik een enkele)

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

3

Ach mijn vaatwasser krijgt genoeg te "eten" dus de uitstekers gaan met hand afwas, evenals de bakblikken.

Christine.

4

Ik doe ook alles met de hand qua uitstekers en bakblikken maar enkel omdat ik niet zeker weet of het in de vaatwasser kan en mag. Dus als iemand mij kan overtuigen dan laat ik mijn vaatwasser ook wat vaker draaien hoor :Y

Kom je een keer een kijkje nemen op mijn website:
www.taartenvanstefanie.webklik.nl of www.mijnalbum.nl/Album=YFZPPB68

5

ik heb voor het eerst mijn pme bakpannen in de vaatwasser gedaan (zonder glansspoelmiddel en zout gebruik ik ook niet omdat ik alles in een blokjes heb) en ze kwamen er prima uit (ook de wondermold)
dus voor mij geen bakpannen meer met de hand.

kleine Plastic stekers kun je misschien in zo'n bh zakje stoppen voor in de wasmachine

Alles goed???? nee 3 fout

6

bedoel je met plastic uitstekers ook die plungers?? Die zou ik niet in de vaatwasser durven stoppen, denk ik gelijk dat het veertje er ook zo uitspringt... Ik ben een schijterd hoor....

groeten, Bianca
TAART in huis

7 Laatst bewerkt door Carin (07-03-2011 18:47)

Ik stop zo ongeveer alles in de vaatwasser. hij draait bij ons sowieso minimaal 2 keer per dag (en soms dus zelfs weleens 3 keer).
Koop bij Prenatal een spenenbakje voor de vaatwasser, dat werkt heel goed voor kleine frutseltjes :thumb:

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

Ik doe alles in een sopje met een spons. Dan weet ik zeker dat ze mooi blijven!
Ik weet dat een rolstok niet in een vaatwasser mag omdat deze wat krom kan gaan trekken.
De metalen uitstekertjes kunnen uiteraard ook niet in de vaatwasser ivm roesten.

Wanneer je iemand ontmoet zonder glimlach,
schenk hem dan die van jou

9

Mijn wondermold kwam echt niet goed uit de vaatwasser, en het zelfde geld voor mijn PME bakpan van 20cm.. omdat lief die nog al ijverig in de vaatwasser had gezet...
Nog wel prima te gebruiken.. maar er zitten nu 'vlekken' op omdat aluminium niet in de vaatwasser mag..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

10

Hier gaat ook alles in de vaatwasser, ook de rolstokken en de metalen uitstekers. Gister dacht ik: Kom, laat ik eens actief doen en de boel gewoon in een bak heet water te weken leggen. En ja hoor, na al die keren vaatwasser gaat zo'n metalen uitsteker uitgerekend in die bak water roesten  :/. Maar ook de bakpannen en de plungers gaan hier normaal gesproken gewoon in de vaatwasser. Het enige dat echt niet in de vaatwasser kan zijn de penseeltjes...kwam ik achter toen ze alledrie gebroken er uit kwamen  :lol:

Ik was ook de PME pannen met de hand nadat de eerste keer hij heel lelijk uit de vaatwasser kwam vind ik toch zonde!
Dus niet doen!
De rest was ik eigenlijk ook met de hand.

Groetjes P@trici@

12

Hier ook zon 20 cm bakpan met "mooie" witte vlekken....voor mij ook alles in een handsopje voortaan...ook de uitstekers....veel te bang dat ze stuk gaan...
maartje

13

bij mij gaat ook ALLES in de vaatwasser, heb zo'n ding omdat ik een hekel heb aan vaat wassen! Ben ook zo slim geweest om jaren '70 brabantia spullen te sparen en daar een heel pannen set van te hebben die NIET in de vaatwasser kan. handig!  :D  :D  :D

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

14

ik verhuis je even naar taartdecoratie algemeen ;)

15

hier eigenlijk alles op de hand, een crime met bv de tappits, maar ik durf het eigenlijk niet goed in de machine te stoppen...

Groetjes, Dorothea.

16

Al mijn bakspulletjes (plungers, tappits, bakpannen etc. etc.) was ik met de hand af......... ook 1 keer een bakpan in vaatwasser: die kwam er wit uitgeslagen uit.

Is nog wel prima te gebruiken maar lélijk..... dus ik doe dat niet meer, neem het risico niet....

17

ik gooi alles in de vaatwasser.
en ja je hebt wel eens op de bakblikken witte vlekjes maar die poets ik zo weg

groetjes annemarie

18

Dot schreef:

hier eigenlijk alles op de hand, een crime met bv de tappits, maar ik durf het eigenlijk niet goed in de machine te stoppen...

Ik ook en om dezelfde reden. Wel een hoop werk  :s , maar heb het er graag voor over.

"Het leven is een feest, maar waar blijft de taart?"

19 Laatst bewerkt door Erna (08-03-2011 09:55)

Ik heb van moeders geleerd om de bak-  en cakevormen alleen met warm water schoon te maken. Dus zonder afwasmiddel. Dit om te voorkomen dat hij gaat plakken.

Groetjes Erna

20

Hier staat een mooi lijstje met wat wel en niet in de vaatwasser kan klik.
Aluminiuim is in ieder geval een nono hier, de vaatwastabletten en aluminium vinden elkaar niet lief  :thumb:

Groetjes Melanie

21

ik heb geen vaatwasser!!! :lol:  :lol:  :lol:

ons aanrecht is 2 of 3 cm te laag :rolleyes:  :rolleyes:  :s  :grr:  :think:  :mad: