1

Onderwerp: Cupcake pops help!

Hallo,

Ik wil vrijdag cupcake pops maken voor m'n nichtje om te trakteren maar ze smaken niet echt lekker en de chocolade wil ook niet mee werken.
Ik heb chocolade bisquit gebruikt en deze met chocoladepasta gemengd. Ik heb ze vandaag om 12:00 in de koelkast gedaan en tegen 18:00 eruit gehaald. Nu lijkt de cake uitgedroogd/kruimelig maar niet luchtig als een cake?! Te lang in de koelkast gelaten?
De gekleurde chocolade wou ook niet echt zacht worden. Hoelanger ik het in de magnetron deed hoe papperiger het werd.
Kan iemand mij tips geven zodat ik mijn nichtje vrijdag blij kan maken en me zelf natuurlijk als het is gelukt  :D

Alvast heel erg bedankt!

2

Re: Cupcake pops help!

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Wil je nou cupcakes op een stokje zetten of wil je cakepops maken?
Voor die cupcakes kan je misschien beter een beproefd recept gebruiken.
Als je cakepops bedoelt: dan meng je cakekruimels met botercreme en dat wordt dan helemaal niet meer luchtig, maar juist stevig.
En wat bedoel je met papperige chocola? Dat lijkt mij juist wel zacht, maar ik denk dat je wat anders bedoelt. Als je chocola te lang in de magnetron doet verbrandt het en smelt het idd niet meer goed. Overigens is mijn ervaring dat niet alle chocola geschikt is om in de magnetron te smelten. Dan kan je het beter au bain marie doen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Ik wil cakepops maken met de vorm van een cupcake dus een cupcakepop  :D
Ik heb het niet gemengd met botercreme maar met chocoladepasta want dat had iemand anders ook gedaan. IK heb ze daarna (denk ik ) te lang in de koelkast gedaan omdat ze daarna hard te hard waren maar dat weet ik dus niet zeker.

4

Biscuit bevat geen boter, dus wordt droger dan cake. Ik zou ze met chocoladecake maken, niet met biscuit...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

5

en dan met chocolade pasta mengen en dan niet zo lang in de koelkast zetten?

Gewoon het recept van 'hier' gebruiken dus met cake en botercreme. Dat flink laten afkoelen in koelkast of vriezer maar niet bevroren! Je kan het dan daarna kneden 'als gehakt' in de vorm waarin jij je cakepops wil, weer terug afkoelen in koelkast of vriezer.....chocola au-bain-marie smelten!

7

Afkoelen in de koelkast moet ik ze dan ook afdekken of is dat niet nodig?

didi82 schreef:

Afkoelen in de koelkast moet ik ze dan ook afdekken of is dat niet nodig?

neuh, afdekken is niet perse nodig, ligt eraan wat je erboven hebt staan of in je koelkast  ;)

9

Oke bedankt we gaan het morgen nog eens proberen  :D

Fijne avond!

10

Let wel even op dat je inderdaad je cakepops echt goed gekoeld hebt, dit ivm met het direct 'stollen'hard worden nadat je ze in de chocola hebt gedipt.......ligt de temp van de chocola en je cakepops te dicht bij elkaar, zakken je cakepops door de chocola en je stokje..... ;)

11

en is de cakepop te koud dan stolt de chocolade meteen en krijg je hem niet meer strak :nooo  Althans heel moeilijk :) gewoon even uitproberen.

12

Oftewel Didi,

zijn ze gelukt????? :rolleyes:

13

Gister helaas geen tijd voor gehad. Ik ga vandaag (na het werk) de cake bakken en dan morgen is het erop of eronder  ;)
Ik moet voor 30 kinderen cupcake pops maken dus ben benieuwd.
Als ik klaar ben laat ik effe weten hoe het is gegaan met foto's.

Bedankt voor alle tips.

14

didi82 schreef:

Gister helaas geen tijd voor gehad. Ik ga vandaag (na het werk) de cake bakken en dan morgen is het erop of eronder  ;)
Ik moet voor 30 kinderen cupcake pops maken dus ben benieuwd.
Als ik klaar ben laat ik effe weten hoe het is gegaan met foto's.

Bedankt voor alle tips.

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, waarom koop je niet gewoon een cake, scheelt je enorm veel tijd en vaak zijn de cakes die je in de winkel koopt wat plakkeriger, goed voor het gehaktbaleffect zeg maar :s Vergis je namelijk niet in de tijd met al die cakepops en afkoelen......

15

Ik ga vandaag cake en weer bisquit proberen. Lukt het niet ga ik morgen ook nog voor de zekerheid zo'n kant en klaar ding halen  :D

Nou ik drink m'n kop thee op en ga dan aan de slag  :Y

16

Ik heb met kerst cakepops gemaakt en dat lukt prima met biscuit hoor, omdat je er nog veel botercreme doordoet merk je niets van het 'droge' (daar hoor je bij een kapsel ook niemand over klagen)

doop voor je het stokje in de cakepop stopt, het stokje wel even in de chocolade, dan blijft hij goed vast zitten. Daarna even opstijven in de vriezer.. vlotjes door de gesmolten chocolade halen en tijdens het opstijven van de chocolade goed met het stokje rond blijven draaien..

Ging als een trein hier!  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

17

Zo de cake is klaar en de biscuit is ook bijna klaar. We gaan ze morgen gewoon beide proberen met botercreme en misschien ook weer met chocoladepasta en dan niet zo lang in de koelkast zetten  :D  want ik denk dat het daar de eerste keer fout is gegaan.

Tot morgen en ik hoop met goed nieuws hahaha

18

Nou mensen het is gelukt  :Y  maar wat een werk zeg 30 pops pfffff
Ik heb er 6 met chocopasta gemaakt maar die vond ik niet zo lekker en heb de rest gedaan met botercreme en die vond ik lekkerder.
Ik zal morgen de foto's plaatsen want ik ben nu bekaf en ben toe aan een lekker bedje hahaha.

Iedereen bedankt voor de tips  :thumb:  en een fijne avond.

Groetjes
Diana