1

Onderwerp: Vloeibaar fondant

Hoi,

ik heb eens even gekeken bij de Howto's enz... ivm mijn aanstaande cupcake avontuur... :)

Een vraag die mij nog bezighoud is de fondant.

Ik zag net vloeibare fondant voorbij komen...is dat 'gewone' fondant die in de magnetron vloeibaar wordt?

Als ik dit met fondant bekleed die ik ook bij een grote taart gebruik, lijkt het me zo'n plakaat op zijn cakeje...

2

Re: Vloeibaar fondant

Dat is een ander soort fondant.
http://www.deleukstetaartenshop.nl/mars … -4913.html

Maar een cc kun je ook goed bekleden met gewone rolfondant. Gewoon dun uitrollen eneen cirkel uitsteken

Liefs, Zanoni

3

Zanoni, die link die jij aangeeft...dat is glazuur, dat is toch niet hetzelfde als vloeibare fondant?

4

ik heb zelf bij de hanos een emmer vloeibaar fondant gekocht. Het lijkt inderdaad een beetje op glazuur. Je kan het in de magnetron even opwarmen (hoe langer hoe dunner het wordt natuurlijk).

Het is vooral handig om cupcakes in te dopen :).

5

MoonPie schreef:

ik heb zelf bij de hanos een emmer vloeibaar fondant gekocht. Het lijkt inderdaad een beetje op glazuur. Je kan het in de magnetron even opwarmen (hoe langer hoe dunner het wordt natuurlijk).

Het is vooral handig om cupcakes in te dopen :).

Voor de Hanos heb je toch ook een pasje nodig om er te mogen winkelen of niet?

Wilkyway schreef:

Zanoni, die link die jij aangeeft...dat is glazuur, dat is toch niet hetzelfde als vloeibare fondant?

het heet ookwel fondantglazuur :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

Oooh!!!

Maar dan kun je toch ook gewoon dikker glazuur maken van poedersuiker?? of is dat zo anders??

ik weet niet of dat werkt, misschien wel. Glazuur is net zoiets als icing, dat is niet 1 soort iets. royal icing heet bijvoorbeeld in het nederlands eiwitglazuur, die kun je wel verdikken met extra poedersuiker

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

9

Ik zal het gewoon eens proberen!!  :Y

ik heb ooit gelezen dat je je fondant(het blok dat je dus koopt)
ook in de magnetron kan smelten.
ook dan kan je hier je cc in dopen.
je hoeft dan niets extra's te kopen als je deze fondant al in huis hebt.
ook hier kan je natuurlijk een kleurtje door doen.
hoop dat je hier iets aan hebt

Toen ik mijn fondant ging smelten in de magnetron (10 sec) leek het eerst te kort en kon je er totaal niks mee. Daarna nog even in de magnetron..  toen deed ik het deurtje open en kwam de lucht  en stoom op me af. Aangebrande caramel!  Het heeft best nog lang zo geroken! Logisch als je suiker in de magnetron doet.

Uit mijn ervaring zou ik zeggen: FOndant smelten in de magnetron, niet doen!

Neem daar speciaal het zogezegde vloeibaar fondant voor.

Succes!

tja
sluit ik mij na mijn eigen probeersel helemaal bij aan.
niet doen dus

13

Wilkyway schreef:

Oooh!!!

Maar dan kun je toch ook gewoon dikker glazuur maken van poedersuiker?? of is dat zo anders??

dat is totaal anders.. net als dat boter en poedersuiker iets anders is als botercreme :)

je kan vloeibare fondant ook verdikken met poedersuiker by the way