1

Onderwerp: Het geurtje van icing

Ik heb afgelopen weekend koekjes versierd met icing (gemaakt dmv eiwitpoeder).
Ik heb het niet zelf gemaakt, maar het is wel de manier waarop ik het eerder zelf heb gemaakt.

Ik vind zelf de koekjes, en eigenlijk de icing laag als deze eenmaal is opgedroogd een ....geur hebben  :s .
Beetje ei-geurtje..tja het kan ook niet anders met eiwitpoeder  :lol: , maar ik vind dat dus storend en niet lekker.

Ik heb het ook al eerder gehad, tijdens de workshop koekjes versieren, ik vind dat de icing dus best"ruikt".

Ben ik nou de enige die dit heeft, of is er een oplossing voor?

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

2

Re: Het geurtje van icing

ik ruik het niet. Maar het scheelt misschien ook hoeveel poedersuiker je er door doet? Ik gebruik 500 gram suiker op 70 gram eiwit. En ik doe er een beetje citroenzuur door.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Maak jij het dan met vers eiwit of ook met eiwitpoeder?

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

Vind ik ook hoor! Ik heb weleens gehoord dat je ipv water dubbelfris oid toe kan voegen zodat het niet zo ruikt en ook nog lekker smaakt. Heb het zelf alleen nog nooit geprobeerd.

Wanneer je iemand ontmoet zonder glimlach,
schenk hem dan die van jou

5 Laatst bewerkt door smarianne (11-03-2011 10:38)

je kan helft van water wat je erbij doet ook vervangen door citroensap. Citroensap zorgt er ook weer voor dat het beetje meer glanst. Heb ook al es sinaasappel essence erdoor gedaan. Gewoon uit proberen zou ik zo zeggen.

6

smarianne schreef:

je kan helft van water wat je erbij doet ook vervangen door citroensap. Citroensap zorgt er ook weer voor dat het beetje meer glanst. Heb ook al es sinaasappel essence erdoor gedaan. Gewoon uit proberen zou ik zo zeggen.

Dan zou ik alleen wel eerst de eiwitpoeder door de poedersuiker mengen. Als je nl citroensap eerst bij het eiwit doet, dan gaat het klonteren.

If life gives you lemons, make lemoncurd.