1

Onderwerp: wilton icing colors ook voor warme bereidingen?

Waarschijnlijk zoek ik gewoon niet goed  :think: dus dan maar even een topic. Ik vraag me af of ik de kleurstof die ik in huis heb alleen voor koude of ook voor warme bereidingen kan gebruiken? Ik heb deze set; http://www.deleukstetaartenshop.nl/kleu … -3207.html en ben daar erg tevreden over, werkt erg prettig met fondant en marsepein.

Maar nu wil ik zo cakepops gaan maken en bedenk me dat het wel een leuk gezicht zou zijn om met verschillende kleurtjes chocolade te werken om in te dopen. Kan ik deze kleurstof ook gebruiken om gesmolten chocolade te kleuren of heb ik daar andere kleurstof voor nodig? En hoe zit het met bereidingen die de oven in moeten, zoals bijv. biscuit, koekjes etc.?

2

Re: wilton icing colors ook voor warme bereidingen?

Ja hoor, deze voedsel kleurstoffen kan je ook gebruiken in warme zaken zoals cake beslag maar ook aardappels (leuk voor de kids om eens paarse aardappelen te eten ;-) of andere warme zaken. Gewoon doen!

Met zoete groet! Akire

3

ik vind het  snel korrelig worden ik gebruik gewone vloeibakre kleurstoffen voor  mijn cake pops

alles kan koffiekan ,thee kan ,melkkan !!

het kan wel, maar ze zijn er niet voor bedoeld. Ze zijn gemaakt voor icing, zoals ook in de naam wordt genoemd.

Vergeleken met vloeibare kleurstoffen of poeders van de toko, die daar wel voor bedoelt zijn, geven de pasta's een minder felle kleur.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5 Laatst bewerkt door Soesie (06-03-2011 16:07)

Ik kleur mijn bisquitbeslag er wel eens mee, prima kleuren hoor.
Of blauwe pannenkoeken ook leuk.

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

6

ja, smurfen rijst gemaakt met blauw. Was wel grappig  :lol:

groeten Annemieke
Cake It

7

Bedankt voor de snelle antwoorden, dames! Ik kan goed zien hoe je hiermee kinderen spontaan aan het eten krijgt. Ga het onthouden voor mijn neefje.  :lol:

Tipsytaartje; minder fel is niet zo heel erg, als het echt niet bevalt kan ik altijd nog overstappen op een extra setje hiervoor.  :Y

Jink; ik neem aan dat jij de kleurstof dan in de cake/het biscuit zelf gooit? Ik wil het straks in de gesmolten chocolade mengen.

8 Laatst bewerkt door joynme (06-03-2011 16:58)

muppetfan schreef:

Bedankt voor de snelle antwoorden, dames! Ik kan goed zien hoe je hiermee kinderen spontaan aan het eten krijgt. Ga het onthouden voor mijn neefje.  :lol:

Tipsytaartje; minder fel is niet zo heel erg, als het echt niet bevalt kan ik altijd nog overstappen op een extra setje hiervoor.  :Y

Jink; ik neem aan dat jij de kleurstof dan in de cake/het biscuit zelf gooit? Ik wil het straks in de gesmolten chocolade mengen.

De wilton kleurstoffen kan je NIET door de gesmolten chocolade doen. Daarvoor moet je kleurstoffen op oliebasis hebben.
Deze dus. http://www.deleukstetaartenshop.nl/cand … 4_106.html

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

9

nee hoor ik gooi het gewoonin de chocolade ..ik heb alleen het met roze en grijs gedaan dus weet niet of het met alle kleuren werkt ..

gewoon de kleuren bij de toko gehaald

10

Jink, inmiddels weet ik helemaal wat je bedoelt!  :Y   Na het mengen bleef bij mij de warme chocolade ook gekorreld qua kleur. Na een nachtje opdrogen in de koelkast blijken de kleuren toch heel mooi geworden, ik moet zoeken naar het korrel, oogt heel mooi egaal.

Zelf heb ik geel, rood, en blauw gebruikt en ook daarmee gemengd. Zijn leuke kleurtjes geworden, moet ik zeggen! Andere intensiteit dan door marsepein of fondant, maar ik vind dit eigenlijk ook wel mooier bij chocolade. Wat zachter van kleur.

11

ik denk ook dat ik de volgende keer  het eerst een half uurtje laat rusten  dan zijn de kleuren beter te zien maar ik vind ook de kleuren erg leuk als ze wat zachter zijn