1

Onderwerp: ontdooien vulling

Hoi,

ik ben niet gewend om dingen in te vriezen.
Ik vries eigenlijk alleen brood in.
Kan iemand mij zeggen hoe ik ingevroren aardbeienmousse moet ontdooien?
Het liefst met de magnetron.
Ik wil zelf niet zomaar wat proberen, ben bang dat ik "melk" overhoud.

2

Re: ontdooien vulling

Misschien dat niemand dit doet?
Hoe lang moet het ontdooien in de koelkast, 3 tot 4 uur?

3

Na 3 uur in koelkast was het nog niet voldoende ontdooid.
En we hadden toch wel zin in een stukje taart.
Mijn man kwam op het goede idee om het bakje met aardbeienmousse in een bak met iets warm water te zetten.
Toen duurde het nog maar een dik half uur ofzo.

4

Hallo Nokkie,

Hoe lang vulling nodig heeft om te ontdooien, hangt af van de hoeveelheid en of je in de koelkast moet of buiten de koelkast kan ontdooien. Bij een roomproduct als aardbeienmousse moet dit in de koelkast en mag het zeker niet in een bak warm water voor zo'n lange tijd. Ik hoop, dat het dit keer goed valt, maar een volgende keer zeker niet meer zo doen, hoor.

(En eerlijk gezegd zou ik evt. restanten niet voor morgen bewaren, maar direct weggooien.)

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

5

@e.b.m.
Dank je wel voor je reactie.

Er was sprake van een "noodgeval", zie http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … id=139590.
En ik vroeg me af of ik het nog in kon vriezen of een nieuwe taart moest maken.
Omdat het even duurde voordat er antwoord kwam en ik in tijdnood kwam, heb ik de gok maar gewaagd en de mousse ingevroren.
Vervolgens de volgende dag een nieuwe taart gebakken, maar toen er niet op gerekend dat de ontdooitijd zo lang was.

De smaak, geur en dikte van de ontdooide aardbeienmousse was goed en we hebben gelukkig geen buikpijn en/of diarree.
Maar ik heb inmiddels geleerd dat dit niet voor herhaling vatbaar is.

Tja, al doende leert men he?

Voor een volgende keer zou ik toch nog graag willen weten hoe lang van te voren jullie  de mousse ontdooien (en dan de hoeveelheid van het recept).

6

ik ontdooi vullingen/taart wat in de koeling moet altijd 24 uur van te voren in de koelkast en 1 uur voor aansnijden op kamertemp. laten komen.

heb je hier wat aan?

N-Joy Cakes

7

Hier heb ik zeker wat aan, dank je.