1

Onderwerp: planning vraagje (invriezen, of gewoon houdbaar?)

Beste baksters :-)

Mij is gevraagd om voor de 1ste verjaardag van mijn nichtje taart te gaan bakken.
De wensen zijn nogal divers: cupcakes voor de kids, een meptaartje voor de kleine, een grote taart voor de volwassenen. Allemaal prima... maar de verjaardag wordt in twee delen gevierd:

donderdag (over 2 weken) is de kleine jarig, dus dan wil ze (met name voor de directe familie) al deze lekkernij. Zaterdag erna komen vooral veel vrienden, waarbij ze graag een zelfde lading taart en gebak wil.

Nu heb ik de avonden voorafgaande aan de verjaardag gepland als bak/decoreer avonden. Woensdagavond voor de verjaardag komt ze de taarten ophalen.

Nu heb ik nog nooit taart en/of cupcakes ingevroren, en tot nu toe heb ik altijd gezegd dat het uiterlijk 1 dag van te voren klaar was.

Hoe hier mee om te gaan? Kan ik gewoon spul aanleveren voor de donderdag en de zaterdag? Moet ik met de vulling rekening houden met een ' langere' houdbaarheid? Zijn die cupcakes wel zo lang houdbaar?

Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

mvg

Petty

2

Re: planning vraagje (invriezen, of gewoon houdbaar?)

ik zou als het voor zaterdag is niet de taarten/cc's al woensdag meegeven. en als ze wel alles in een keer wilt hebben adviseren om het in te vriezen! dit gaat goed met taarten en cupcakes.

24 uur laten ontdooien in de koeling en ik zeg altijd dat ze het 1 uur van te voren op kamertemp. moeten laten komen.

N-Joy Cakes

3

Re: planning vraagje (invriezen, of gewoon houdbaar?)

Het is te doen. (ik houd 4 dagen aan voor houdbaarheid taart) Maar het zou niet mijn voorkeur zijn.

Cupcakes zijn wel zo lang houdbaar maar de taart zou ik toch invriezen.
Dus de taart die ingevroren wordt dinsdag bakken en decoreren, woensdag de vriezer in en vrijdag weer uit de vriezer.
Voor vulling zou ik geen slagroom en/ of fruit gebruiken.

Succes!

Groetjes Monique.

mama-tijd = tijd voor taart!!