51

Re: Mijn eetste bisquit staat in de oven

oh, ik ben juist gek op bastognekoeken en net wat je zegt, met een laag jam er tussen  :P , dat wordt in de eerst volgende taart. De taart die er na komt, zal waarschijnlijk ons 12,5 jarig huwelijkstaart worden, mits ik niet nog één tussendoor maak  :x , die ga ik doen met die mascarpone.

Gossie, wil ook nog appeltaart maken hihi, is ook zoooooooo lekker, maar kom er zo niet eens aan toe. Zou vierkant worden met al die taarten zo. Ach, kan wel wat kilootjes gebruiken  :D

En euhhh, nope, weet niet wat je bedoelt  :nooo , heb nog nooit taarten gemaakt met kaas. Mijn kaas gaat meestal al gelijk zo in het mondje hahaha. Ben gek op jonge kaas, maar dan lekker zo op het vuistje.  :P  :P  :P

Groetjes Tamara  http://tam1970.hyves.nl/

52

Carien schreef:

een laag met koekjeskruim (ik hou niet van bastogne :o , gebruik altijd bokkenpootjes (of pepernoten, maar die zijn er nu even niet ;) )) is erg lekker met een laag (4vruchten)jam :Y
Twee lagen alleen botercrème lijkt mij idd een beetje teveel van hetzelfde; kan weer wel met een laag jam erbij, dus dat je 3 vullingen hebt :Y  :9

Oh ja, met mascarpone smaakt het voller, romiger; heet ook wel aangevette slagroom. Kan ook met ... :think:'...euh, je weet wel, die andere jonge kaas waar je taart mee maakt die niet in de oven hoeft.. :think: .... :o ....

roomkaas? monchou?

53

Carien schreef:

een laag met koekjeskruim (ik hou niet van bastogne :o , gebruik altijd bokkenpootjes (of pepernoten, maar die zijn er nu even niet ;) )) is erg lekker met een laag (4vruchten)jam :Y
Twee lagen alleen botercrème lijkt mij idd een beetje teveel van hetzelfde; kan weer wel met een laag jam erbij, dus dat je 3 vullingen hebt :Y  :9

Oh ja, met mascarpone smaakt het voller, romiger; heet ook wel aangevette slagroom. Kan ook met ... :think:'...euh, je weet wel, die andere jonge kaas waar je taart mee maakt die niet in de oven hoeft.. :think: .... :o ....

monchou ?? :think:  :D

mama-tijd = tijd voor taart!!

54

jaaaaa, monchou :Y  :Y  goed zo dames :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

55

Wat goed Tamara,dat stukje ziet er goed uit :thumb:
Heb vorig weekend nog een taartje gemaakt van banaanfondant,die was ook heel lekker.
Gevuld met aardbeienjam en afgesmeerd met aardbeiënbotercreme.
Bostonge dat wl ik ook ens gaan proberen,ben gek op die koekjes :Y moet uitkijken anders eet ik zo dat pak op. ;)

Gr Liek

56

Dank je wel  :D.

Bananen lust mijn man niet, daar gruwelt hij van, dus dat zal er nooit tussen zitten, maar klinkt wel lekker. Bastognekoeken heb ik vanmorgen met de boodschappen meegenomen, die komt tussen de verjaardagstaart  :P Leg me eens uit hoe je dan die aardbeienbotercreme hebt gemaakt, want klinkt wel heel erg lekker. Smelt de fondant dan niet?

Moet wel eerlijk bekennen dat ik toch een klein foutje heb gemaakt, ik had de taart afgesmeerd met de botercreme, is alleen al zo op eten eigenlijk al lekker hahahaha, maar las later pas dat ik hem dan eerst moest koelen en daarna met een warm paletmes (die ik ook nog niet heb :( ) nog extra glad strijken. Vond het al een kunst dat ik het met een taartschep een beetje glad kreeg, maar prettig werkt dat niet. Maar ja, ik had hem dus ook niet gekoeld en dus gaat het echt glad strijken dan ook niet zoals het moet. Mijn lijstje wordt steeds langer met dingen die ik zo graag zou willen en wat ik dan weer mooi vind, is natuurlijk weer zóóóóó duur. Maar het eerste wat ik ga kopen is een paletmes en een smoother. Maar duurt nog wel even voor ik het kan aanschaffen.

Maar desondanks hebben ze heerlijk zitten smullen van de taart, mijn jongste zoon is niet echt super op taarten en dus laat ie nog wel eens een stukje staan, dat vind mijn man dan ook helemaal niet erg  ;)
Maar zou graag willen weten hoe je dat hebt gedaan met die aardbeien botercreme  :D

57

als paletmes gebruik ik het pannenkoekenmes van de HEMA,  :think: iets van 4euro nog wat volgens mijn geheugen.

Die aardbeienbc maken 'ze' volgens mij mbv patidess, een smaakmaker uit een potje via de taartshops.

:think: Wie weet lukt het ook  met aardbeienjam door de bc mengen, maar dat zou je moeten uitproberen.
Jam onder marsepein kan :Y  Vroeger :rolleyes: smeerde ik m'n cake af met frambozenjam alvorens met marsepein te bekleden (wist ik veel dat ze hier zeggen dat dat niet kan ;) ). De marsepein wordt er wel ietsje zachter van. Kan me voorstellen dat bc met jam prima gaat.
(fondant en jam is lastiger)

58

Ik zal vanmiddag eens kijken bij de Hema, hier wel een hele kleine Hema, maar wie weet... Blokker kan ik ook nog gaan kijken. Vond de rand overigens het lastigste klusje om die een beetje mooi strak te krijgen.

Hmmmm, dan zal het waarschijnlijk toch een smaakmaker gaan worden, want manlief vind fondant lekkerder als marsepein. Zelf vind ik het allebei lekker, dus maakt mij niet zo heel veel uit. Lijkt me wel als je en jam er tussen gaat doen en er ook nog eens mee af gaat smeren, dat de jam dan toch een beetje de overhand krijgt, lijkt mij hoor. Maar goed, we gaan het gewoon een keer proberen, zodra ik weer naar Arnhem ga, kijk ik wel even daar in het winkeltje. Wil ook nog graag zo'n parelrand mold, en ik wil.. en ik wil...... :x teveel hahaha  :Y

59

Om de BC een smaakje te geven, kun je ook de puddingpoeders van saroma gebruiken (is van oetker)
Gewoon naar smaak toevoegen
Mijn kids vinden dat ook heerlijk voor op de boterham  :lol:

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

60

Oh, daar had ik zelf nog niet aan gedacht, die kan ik gewoon met de boodschappen dan meenemen  :D , dank je voor de tip. Gossie, leer er elke dag wel weer wat bij van hoe of wat. Kind krijgt straks met zijn verjaardag een supertaart  :D.
Alleen weet ik wel dat ik de volgende keer handschoenen aan trek bij het gebruiken van kleurstof, dat krijg je toch niet echt makkelijk meer van de handen af  :rolleyes:

61

je kunt je handen ook insmeren met crisco, als je handschoenen vervelend vind

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

62

Had ik gedaan, maar schijnbaar niet goed genoeg. Kreeg in het winkeltje de tip om crisco te gebruiken voor het insmeren van mijn werkblad en mijn handen, dus maar zo'n pot meegenomen. Maar aangezien ik ook nog met wit moet werken, lijken me handschoenen iets veiliger, want zag bij de vorige taart de witte delen toch de blauwe kleur lichtelijk pakken. Ondanks dat ik mijn handen heel goed gewassen had. En aangezien de verjaardagstaart een pinguintaart met ijsschotsen gaat worden, dus een blauwe taart met wit, zou het zonde zijn als het witte dan toch blauwig gaat worden. De ijsschotsen komen er op te liggen. Dus rol ze niet in het blauwe mee. Hoe lang van te voren zou ik die pinguins kunnen maken? Wordt een mengeling tussen marsepein en fondant. Heb eigenlijk geen idee namelijk  :/

63

Je kunt nu al gaan boetseren :Y daarna bewaren in een afgesloten doosje.

Blokker heeft geen pannenkoekenmes :nooo  en de Marskramer niet en ..en..en..allemaal niet. Kwam 'm alleen bij de HEMA tegen.

64

oh, dan doe ik het begin volgende week wel, dan hebben ze vakantie en kunnen ze mooi meehelpen (met proeven  ;) ), de taart hoeft pas vrijdags klaar te zijn, dus lekker alles op zijn gemak. Hmmm, dan ga ik zo wel alleen naar de Hema, scheelt me weer een wandelingetje. Kan ik gelijk kijken of ze de uitstekers nog hebben, want vergeten, zijn naam wil ik er ook nog bij op.  :rolleyes:

65

Tam schreef:

Dank je wel  :D.

Bananen lust mijn man niet, daar gruwelt hij van, dus dat zal er nooit tussen zitten, maar klinkt wel lekker. Bastognekoeken heb ik vanmorgen met de boodschappen meegenomen, die komt tussen de verjaardagstaart  :P Leg me eens uit hoe je dan die aardbeienbotercreme hebt gemaakt, want klinkt wel heel erg lekker. Smelt de fondant dan niet?

Moet wel eerlijk bekennen dat ik toch een klein foutje heb gemaakt, ik had de taart afgesmeerd met de botercreme, is alleen al zo op eten eigenlijk al lekker hahahaha, maar las later pas dat ik hem dan eerst moest koelen en daarna met een warm paletmes (die ik ook nog niet heb :( ) nog extra glad strijken. Vond het al een kunst dat ik het met een taartschep een beetje glad kreeg, maar prettig werkt dat niet. Maar ja, ik had hem dus ook niet gekoeld en dus gaat het echt glad strijken dan ook niet zoals het moet. Mijn lijstje wordt steeds langer met dingen die ik zo graag zou willen en wat ik dan weer mooi vind, is natuurlijk weer zóóóóó duur. Maar het eerste wat ik ga kopen is een paletmes en een smoother. Maar duurt nog wel even voor ik het kan aanschaffen.

Maar desondanks hebben ze heerlijk zitten smullen van de taart, mijn jongste zoon is niet echt super op taarten en dus laat ie nog wel eens een stukje staan, dat vind mijn man dan ook helemaal niet erg  ;)
Maar zou graag willen weten hoe je dat hebt gedaan met die aardbeien botercreme  :D

Tamara,de botercreme is niet moeilijk om te maken hoor.
Hier op de site staan recepten als ik me niet vergis.
Maar ik heb  Patidess Trempeersiroop aardbeien gebruikt.Die is heel goed,je doet er wat in,moet je zelf effe kijken wat je het lekkerst vind(ik had 3 eetlepels erin gedaan op 500gr roomboter.

Gr Liek

66

Nou ik heb al deze berichten even gelezen, mijn 1e bischuit staat in de vriezer en is (al zeg ik het zelf) super gelukt (hoop dat ie net zo lekker smaakt).
Bedankt voor alle info want ik sta voor precies dezelfde obstakels en vragen!
Suc6 met je taarten!!
Liefs Melanie

67

Nou, ik heb inmiddels al wat anders gevonden op de aardbeienbotercreme, ik heb gewoon 4 theelepels (eigenlijk een plastic babylepeltje die ik nog steeds heb :D) saroma aardbeiensmaak er bij in gedaan op 250 gram roomboter en 250 gram poedersuiker. Had zelfs nog wel een lepeltje minder gemogen, want was behoorlijk aan de smaak. Maar wel lekker  :P

@ Melanie: Spannend hoor, hoop ook voor je dat het gelukt is en tja, als beginneling speur je het hele forum af om zoveel mogelijk info te vinden, doe ik ook hoor, want weet van de helft ook nog niets af. Jij ook succes!