1

Onderwerp: funcake mix voor botercreme

Kan ik hiermee de taart vullen en afsmeren? Of moet ik voor 1 van de 2 nog iets anders gebruiken?

2

Re: funcake mix voor botercreme

nee hoor kan prima!!!!
je kunt er voor de vulling nog wat anders door doen...een smaakje...kleine stukjes chocolade, cacao.....wat je lekker vind....
ik gebruik ook de mix en gaat goed!!!! voor het afsmeren zou ik er geen stukjes door doen....dan word je taart niet glad....maar cacoa of saroma pudding kan wel (zo uit het zakje) heel lekker...succes.
maartje

3

Ik zou zeggen, NIET doen. Ik heb het laatst nog gezien, de volgende dag stond de taart letterlijk en figuurlijk  in een plas.
En de taart was dus helemaal gesmolten

Veel taart plezier

4

Ik smeer al mijn taarten af met de bc van funcakes.Nog nooit problemen mee gehad.

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/

5

Tsja.... hierover zijn de meningen sterk verdeeld  :/ .
In de mix zit water (of ander vocht) en daarmee loop je het risico dat je fondant of marsepein gaat smelten.
Wil je dit risico niet lopen dan smeer je af met botercrème 1:1.

6

Als je de creme goed maakt kan je er prima mee afsmeren. Het probleem is meestal dat de mix niet goed gebonden is en schift. Dan komt er vocht vrij wat de fondant of marsepein oplost (smelt).

Je voorkomt het door de mix eerst een uur te laten staan voor je de zachte boter erdoor mixt. Mocht het gaan schiften dan kan je dat oplossen door de hele kom in een bak heet water te zetten totdat het aan de rand een beetje smelt. Dan goed mixen.

Ik testte het voorheen door een beetje koude koffie door een beetje van de mix te roeren. Wordt de kleur egaal dan is het goed, zie je lichte stukjes er in, dan (nog) niet.

Groetjes van Mireille
www.taartopmaat.nl

7 Laatst bewerkt door Maartje2you (06-03-2011 19:42)

Jij hebt er verstand van!!! super tips.... ik laat idd de mix een uur rusten voordat ik de boter erdoor doe.....en mix lang en goed.....en idd geen problemen
maartje

8

Ik heb ook nog nooit problemen gehad met de mix, werkt goed!!!

met een taart in de hand, maak je overal vrienden

9

Ik heb die mix nog nooit gebruikt, maak voor het afsmeren van de taart onder het fondant een mengseltje van 50/50 poedersuiker/roomboter maar smeer wel heel dun.  O-)

10

Hoelang kan je de botercreme van de funcakes bewaren??
Ik heb hem namelijk morgen nodig, maar geen tijd om te maken. Dat wil ik dus vandaag doen, maar is ie morgen dan nog wel goed? en hoe moet je hem dan bewaren??

Thanx!

11

djehr schreef:

Tsja.... hierover zijn de meningen sterk verdeeld  :/ .
In de mix zit water (of ander vocht) en daarmee loop je het risico dat je fondant of marsepein gaat smelten.
Wil je dit risico niet lopen dan smeer je af met botercrème 1:1.

Mee eens  :Y .
De (vele) topics waarin wordt gevraagd...."waarom smelt/bobbelt mijn taart?" is de bc van mix 9.9 van de 10 keer de 'boosdoener'.
Denk ook niet dat het laten staan van de mix (1 uur) verschil maakt.