1

Onderwerp: "Light" vullingen?

Omdat ik de laatste tijd veel taarten heb gemaakt om dingen uit te proberen (en omdat het natuurlijk ook gewoon lekker is) zijn er bij het hele gezin toch wel een of twee kilootjes aan gekomen. Ik ben nu dus al een poosje gestopt met taarten maken, maar dit bevalt totaal niet. Nu ben ik dus op zoek naar ideeen om een taart light te vullen. Daarom is mijn vraag aan jullie: Welke vullingen zijn niet al te calorierijk en zijn daarnaast evengoed erg lekker. Want de smaak moet wat mij betreft wel goed zijn.
Of zouden jullie gewoon voor een ander soort taart gaan. Marsepein is natuurlijk totaal niet calorie arm. Maar dat kunnen we er evt. afhalen bij het opeten.
Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen.

Groetjes Bianca

2

Re: "Light" vullingen?

Een dummy is superlight :lol:

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

Kwark, saroma (met magere melk)... Bij turkse winkels vindt je ook veel puddingmixen die je met melk maakt.

4

Je taart niet zelf opeten :p
ik maak echt bijna nooit taart voor onszelf....puur omdat ik ook niet aan wil komen. Als ik er toch een zou maken die voor niemand bestemd is dan gaat hij naar vrienden of de buren ofzo

'Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt'

Tja, dat je de taart eigenlijk niet zelf zou moeten opeten dat snap ik ook nog wel. Maar ik ben gewoon echt benieuwd welke vullingen je zou kunnen gebruiken als je de taart in een bijzonder geval  :P  wel zelf zou opeten....
Soms maak je nieuwe combinaties en wil je die toch ook eerst even zelf proeven voordat je het aan iemand anders verkoopt? Of ben ik nu gek?.....

Groetjes Bianca

6

kaatjetaatje schreef:

Kwark, saroma (met magere melk)... Bij turkse winkels vindt je ook veel puddingmixen die je met melk maakt.

daar zit toch nog veel suiker in, die kan je niet echt light noemen denk ik. ;)

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

xhafal schreef:
kaatjetaatje schreef:

aardappelpuree dan? ;)

8

kaatjetaatje schreef:
xhafal schreef:
kaatjetaatje schreef:

aardappelpuree dan? ;)

:lol:

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

9

Light jam, vers fruit of saroma of kookpudding, die zijn ook caloriearm.

Maar het grootste probleem blijft toch de biscuit, botercreme en de marsepein volgens mij...

Groetjes Syl,
Piece of Pie!

10

je zou bv suikervrije appelmoes kunnen gebruiken ipv suiker in een vullig, dat scheelt al heel veel. Ook kan honing soms worden gebruikt, omdat dit een 'natuurlijke' suiker is, is het minder "schadelijk" dan gewone suiker. Er is op het gebied van bv suikervervangers heel veel te vinden in bv de reform-winkels.