1

Onderwerp: 2 lagen marsepein of fondant op een taart wie gebruikt dat?

Hoi,

Ik ben benieuwd wie er een flinterdunne laag marsepein of fondant gebruikt op de taart, waarna er daarna nog een laag over heen gaat.
Zodat je taart strakker wordt.
Ik lees dit vaak in Engelse boeken. Gebruiken jullie dat ook en wat zijn de reacties van degenen die je taart op eten?
Ik gebruik dit alleen soms bij bruidstaarten, maar mijn ervaring is dat men dit mierzoet vindt.
Wat doen jullie en wat zijn de reacties daarbij?

2 Laatst bewerkt door Nathaly13 (04-03-2011 15:44)

Re: 2 lagen marsepein of fondant op een taart wie gebruikt dat?

Ik heb in januari voor een verjaardagtaart gedaan. Niet omdat ik hem dan strakker kon bekleden maar omdat er een patroon in de tweede laag zat. Effect was wel mooi maar de mensen vonden hem wel erg zoet. Ik had een vierkante taart van 16 stukjes maar met 2 lagen fondant is de ervaring dat je de stukjes wel kleiner kunt snijden vanwege de zoetigheid en machtigheid. Ik heb even mijn foto die ik destijds heb geplaats ingevoegd. Het zijn de onderste foto's

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=132492

groetjes van Nathaly

3

De traditionele Engelse taarten zijn wat minder zoet bij het bereiden van het beslag.
Vandaar de dubbele laag. Wij (en Engelse vrienden) vinden het erg lekker.

Ik moet wel even zeggen dat de fondant en marsepein uit Engeland anders smaakt dan hier.

ik doe dat bij witte taarten of als mensen hierom vragen. Het is vergelijkbaar met marsefond, zelfde totale dikte van de laag en smaken van beide. Helemaal niet zoeter, maar ik doe dan oiok niet 2 keer 1 cm dik uitrollen :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Ik werk ook met marsepein en fondant, maar van beide uiteraard vrij dunne lagen. Eerlijk gezegd vind ik het zelfs minder zoet smaken dan alleen fondant...

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

Hoi Thirza,

Maar doe jij dat dan bij al jouw witte taarten of alleen bij bruidstaarten? En wat is bij jou de reden waarom je dat bij witte taarten doet?

sowieso bij alle witte taarten en op verzoek. Dat van die witte taarten, omdat ik witte marsepein vervelend vind werken en echt niet mooi vind. Je ziet van een afstandje of van een foto dat het witte marsepein is. Het is gewoon wat grover en er kleven heel snel pluisjes aan wat je natuurlijk goed ziet op wit.

groetjes Tirza     

tipsytaartje]sowieso bij alle witte taarten en op verzoek. Dat van die witte taarten, omdat ik witte marsepein vervelend vind werken en echt niet mooi vind. Je ziet van een afstandje of van een foto dat het witte marsepein is. Het is gewoon wat grover en er kleven heel snel pluisjes aan wat je natuurlijk goed ziet op wit.

Maar dan niet bij taarten van fondant begrijp ik hier uit je verhaal?

taarten van fondant? Als mensen graag fondant willen, kunnen ze fondant krijgen, zo het hetzelfde met marsepein, willen ze dubbel, dan kan dat ook.  :)

groetjes Tirza