Onderwerp: fondant bij de sligro?
weet iemand van jullie of de sligro rolfondant heeft en wat die dan kost??
alvast bedankt!!!
Groetjes Petra
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » fondant bij de sligro?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
weet iemand van jullie of de sligro rolfondant heeft en wat die dan kost??
alvast bedankt!!!
Groetjes Petra
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=33521
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=33521
tegelijkertijd!
Hihi! Ik ging dus ook naar de sligro... Pakte daar een emmertje "fondant"mee.. blijkt het van die vloeibare plakzooi te zijn:S haha... ach ja, gebruik het nu als lijm. Heb genoeg voor de komende 10 jaar... Dus nee, ze hebben geen rolfondant.. althans, in Zeeland niet.
Voor dat ik dit bericht gelezen had ook fondant meegenomen bij de sligro, ook zo'n emmertje met plakzooi. Maar als je het warm maakt zoals erop staat en er wat poedergelatine en poedersuiker bij doet en wat wit vet kun je het wel rollen. ( hoef je niet zolang te lijmen.
als het warm is kun je ook je cupcake's erin doopen heb je een mooi laagje erop. om het rolbaar te maken heb ik 3 lepels fondant, 2 theelepels poedergelatine en poedersuiker op gevoel erbij gedaan.( ik denk ongeveer 100 gram) Alles oplossen iets af laten koelen en dan een beetje vet erbij verder af laten koelen, en klaar.
Ik had er ook wat cacao bij gedaan, lekker en meteen een kleurtje
groetjes Jolanda
ok in je beschijving van hoeveelheden heb je staan 3 lepels fondant
je bedoelt die plakzooi vd sligro daarmee toch?
enne hoe duur was het is het te overwegen om het o te doen ipv bestellen bij een webshop?
grtz peggy
Ik bedoel inderdaad de plakzooi van de sligro.
Zo'n emmer van 1 kg kost € 3,75.
stel dat je de emmer in 1 keer maakt, heb je ongeveer 10 theelepels gelatinepoeder en 500 gram poedersuiker nodig. en wat wit vet
dan kost dan ongeveer € 5,25
Maar dan krijg je natuurlijk nog het klaarmaken en de troep in de keuken.
Ik koop in ieder geval voortaan kant en klaar, veel gemakkelijker.
groetjes Jolanda
ja idd dan ben je toch nog goedkoper uit.
zoek eigelijk een zo goedkoop mogelijke oplossing voor rolfondant.
kijk nog wel rond.thanks
bij hanos hebbenze wel emmers rolfondant (bakels geloof ik) 5 kg emmers gellof ik ook nog
Vandaag heb ik nog 2 emmers gehaald van marsepijn, ze hadden wel fondant maar van dat plak spul dat je nog moet mengen met eiwit en au bain marie moest smelten.
Ik heb gisteren ook een emmertje gekocht, maar daar staat wel rolfondant op. Het was €3,50 excl. btw.
Ze hadden ook emmertjes met alleen de naam fondat er op. Zelfde prijs en ook 1 kg volgens mij.
Of het goede is dat weet ik nog niet, dat hoopte ik hier in het forum tegen te komen
ja rolfondant is de goede en werkt fijn
De emmertjes Rolfondant zijn inderdaad om taarten mee te bekleden.
De emmertjes fondant bevatten fondantglazuur. Even met water verdunnen en au bain marie verwarmen en is dan gebruiksklaar. Ik glazuur daar mijn cupcakes mee bijvoorbeeld.
Na gewerkt te hebben met de rolfondant van de Sligro weet ik dat ik het voortaan daar ga halen. Kost weinig en werkt heel erg fijn.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » fondant bij de sligro?