1

Onderwerp: SPOEDJE!! Afsmeren met botercrememix

Mijn 1:1 botercreme is op en ik moet nog een 15 cm taartje afsmeren. Ik heb enkel nog botercrememix, gemaakt volgens het recept op de verpakking (dus met veeeeel water en slagroom). Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn marsefond niet smelt? Kan of moet ik nog poedersuiker toevoegen? Boter heb ik niet meer. Hellup!!

Groetjes van Natascha!

Re: SPOEDJE!! Afsmeren met botercrememix

ik smeer altijd af met botercreme.. nog geen probleem gehad..

3

veniciangirl schreef:

ik smeer altijd af met botercreme.. nog geen probleem gehad..

Volgens het recept van de mix, dus met de gewone hoeveelheid water? Het is precies zo slap bij mij... Ik durf niet goed...

Groetjes van Natascha!

ja gewoon die van de mix idd. Probeer de laag zo dun mogelijk  te houden en dan is het bij mij nog niet mislukt.. (13 taartjes nu)

5

Doe jij dan slagroom in die mix. Dat heb ik nog nooi gedaan.

Ik doe trouwens ipv 200 ml water altijd 150 ml water door de mix. Ik smeer altijd af met de mix en heb nog nooit in 3 jaar tijd een mislukte taart gehad. (op die manier dan eh  ;) )

Hoi,

Ik smeer altijd af met botercrememix, ik heb daar nog nooit problemen mee gehad.
Maar als je slagroom in de botercrememix stopt, krijg je daar denk ik wel problemen mee. Ik denk dat dan wel je marsepein of fondant gaat smelten. Waarom stop je er eigenlijk slagroom in?

7

Het gaat vaak goed - maar ook wel eens niet...

Invloed heeft: mixen, bewaren en temperatuur.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Goed uitkijken dat de boter niet schift  en moet heel goed glad zijn. Verder zou k geen slagroom doen.
Dan zie k geen probleem hoor

9

Ik weet niet wat voor mix je hebt, maar ik doe er ook nooit slagroom in. En minder water inderdaad. Hij is bij mij nooit slap, ook niet met de aangegeven hoeveelheid water.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

10

Glamour schreef:

Ik weet niet wat voor mix je hebt, maar ik doe er ook nooit slagroom in. En minder water inderdaad. Hij is bij mij nooit slap, ook niet met de aangegeven hoeveelheid water.

Ik heb mix van Zeelandia, kan dat? Er staat bij de gebruiksaanwijzing dat je de helft van het water kan vervangen door slagroom. Dus dat had ik eens geprobeerd (smaakte eigenlijk geen verschil...)

Groetjes van Natascha!

11

Kan je niet afsmeren met chocopasta?

12 Laatst bewerkt door Mirka (05-03-2011 23:49)

afsmeren met 100 boter, 100 margarine en 200 poedersuiker en goed mixen om zeker te zijn? :s

13

wjanzen schreef:

Kan je niet afsmeren met chocopasta?

Daar heb ik nu niet aan gedacht zie  :think:  Was een goed idee geweest  :lol:

Groetjes van Natascha!

14

Mirka schreef:

afsmeren met 100 boter, 100 margarine en 200 poedersuiker en goed mixen om zeker te zijn? :s

Toch niet met margarine..Jakkes... Liever alleen roomboter gebruiken.
Is veel lekkerder  :Y