Tante Pollewop schreef:Wat een prachtige taart, mooie kleurencombi. En mooi door strakheid!!!!
Hoe krijg jij zo'n klein taartje nou zo strak? Ik heb 1000 en 1 vouwen, kreukels en scheurpartijen.... of is het oefenen, oefenen, oefenen en nog eens oefenen???
Dankjewel!
Ja het is inderdaad lastig, zo'n klein (en licht) taartje bekleden. Ik probeer op het moment mijn portfolio wat aan te vullen met 3-laagsstapels, vandaar dat ik die kleintjes maak.
Deze keer ging het toevallig ook niet zo lekker. Het middelste taartje heb ik overnieuw gedaan. Waar het aan lag? Ik denk in dit geval: het was warm in huis en ik had een zeurend kind aan mijn been. (man languit op de bank... maakt het nòg erger) en ik was moe.
Dus wat bij mij iig nodig is: concentratie.
Verder heb ik het allerkleinste taartje eerst in de vriezer gedaan voordat ik 'm bekleedde. Ten eerste kan je dan iets meer druk zetten op het taartje (je moet hem met 1 hand vasthouden anders schuift ie zo weg) en ten tweede blijft de fondant wat koeler terwijl je aan het bekleden/smootheren bent. Want als de fondant te warm wordt dan is het bij een ramp!
Dat is het enige wat ik erover kan zeggen. Oh ja fondant niet te dik!
Ik hoop dat je er wat aan hebt!