1

Onderwerp: Oh jee kan ik de zo taart invriezen

Vandaag zou ik de taart meenemen naar de verjaardag voor de kleine jongen van een vriendin.. gisteravond een telefoontje dat de verjaardag niet door kan gaan ivm familie omstandigheden..

De taart staat afgesmeerd in de koelkast gevuld met monapudding, jam en botercreme.
nog niet bekleed en gedecoreerd..

Kan ik de taart zo invriezen zonder bekleding???
of is het beter om het toch even te bekleden en dan in te vriezen?

en hoe moet ik m dan (verpakt) invriezen als dat kan?

Bedankt voor jullie info

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

2

Re: Oh jee kan ik de zo taart invriezen

Ik zou 'm bekleden en dan invriezen  :Y

Creatieve groetjes!
Mijn taartjes kan je bekijken op mijnalbum.nl of via mijn website

3

best bekleden en dan in 2 plastieke pedaalemmerzakken

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

4

Bekleden en invriezen in een pedaalemmerzak (2?? Doe ik nooit, en gaat prima).......

Dan 24 uur voor 'gebruik' eruit halen (vriezer en pedaalemmerzak), in een taartdoos in de koelkast laten ontdooien......  :thumb:

5

Maar in een taartendoos kan het vocht dat moet verdampen van het vriezen toch niet weg?

6

Teetje schreef:

Maar in een taartendoos kan het vocht dat moet verdampen van het vriezen toch niet weg?

Juist wel. Een taartdoos (van karton) is niet luchtdicht, en het vocht kan dan dus juist goed weg.

Ik zou hem bekleden, in een taartdoos en dan een plastic zak eromheen. Als je het gaat ontdooien wel de plastic zak eraf halen, en in de taartdoos in de koelkast zetten.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me