1

Onderwerp: Taartje komt niet omhoog

Even een kort vraagje, ik vind dat mijn taartjes niet echt omhoog komen. Het midden komt wel omhoog maar de randen niet. Kan dit door hetelucht oven komen? Ik heb vanmiddag echt een kwartier staan mixen met mijn handmixertje op standje 3 (hoogste stand) Zal ik nog te kort mixen? Mijn blanda 20m is ongeveer 5/6 cm hoog, er staat nu een blanda 12 cm in de oven. Ben benieuwd hoe hoog die word.

Alvast bedankt voor de tips/trucs en/of antwoorden.

Groetjes Tine

Re: Taartje komt niet omhoog

Ik bak ook in een heteluchtoven en bij mij gaat het altijd goed. Als je klaar bent met mixen is je beslag dan wit en trekt het beslag pieken?

3

Hoi, dank je voor je reactie! Nee mn beslag is een beetje cremeig maar nog wel vrij vloeibaar... Zal dat het zijn? Moet ik nog langer mixen?

Dat zal het dan inderdaad zijn. Het moet echt wit en stevig zijn. Ik vrees dat het aan de handmixer ligt. In het begin werkte ik ook met een handmixer, maar dan wel met een standaard met draaiende mengkom. Ging altijd goed. Met de Kenwood gaat het nog beter. Ik weet niet of langer mixen helpt, ik vind een kwartier al erg lang.

5

mmzzz dat word sparen voor een goede mixer geloof ik.. Dus het beslag moet echt gaan pieken wil het echt omhoog komen??

6

Ik heb laatst een tip gelezen:

Als je het beslag iets minder in het midden doet en dus meer aan de rand van de vorm, dan zal het taartje regelmatiger omhoog komen.

Ik heb het geprobeerd en het lukte inderdaad

Dat doe ik ook wel eens, maar dan moet wel je beslag goed zijn.

8

Een handmixer van de Hema (10,00 in de aanbieding) doet het prima. Heeft verschillende snelheden (meer dan 3) van langzaam tot zeer snel.

Wellicht ligt het ook aan je beslag. Als ik de bakmix gebruikt dan wordt het inderdaad wit. Als ik zelf beslag maakt van bloem en eieren dan kan het geel blijven. 

Succes

9

Kijk daar hoef ik niet zo lang voor te sparen dat scheelt al een hoop! Ik heb de funcakes mix hier uit de webshop! Ga morgen dan maar gelijk even de stad in, koopzondag hier:) Bedankt voor de tips!!

10

Nog een heel klein vraagje dan, op welke stand mix je??

11 Laatst bewerkt door c-c-c (05-03-2011 22:22)

In het begin op de laagste stand anders vliegt alles om mijn oren.  ;) Daarna op de hoogste stand.

Totaal ongeveer 10 minuten.

12

Bedankt!!!

13

Graag gedaan!

14

c-c-c schreef:

In het begin op de laagste stand anders vliegt alles om mijn oren.  ;) Daarna op de hoogste stand.

Totaal ongeveer 10 minuten.

Ik doe precies hetzelfde met de handmixer van de Hema van 10 euro. Werkt als een trein. Krijg alleen een lammer arm van het vasthouden.

Vell succes

Mijn creaties zijn te zien op www.hetgoudentaartje.nl