1

Onderwerp: Kleurstof Wilton en pinda allergie

Weet iemand of ik de Wilton kleurstoffen kan gebruiken voor een taart voor een meisje met pinda- en noten allergie? Ik kan het hier nergens terugvinden. Ik zal wel nieuwe potjes kopen om te voorkomen dat ik al marsepeinsporen in mijn kleurstoffen heb. Ik mag in ieder geval wel rolfondant van Regal Ice gebruiken, toch? En de mix van de webshop? Volgens de moeder moet dat kunnen, voor zover ze op de verpakking kon lezen.

Graag snel antwoord, want de taart is voor volgende week al!
Alvast bedankt!

2 Laatst bewerkt door esspijk (05-03-2011 19:31)

Re: Kleurstof Wilton en pinda allergie

Sorry, Marianne. Ik heb het verkeerd begrepen.  :o  Maar ik vind dit zo'n spannende opdracht, dat ik hoop dat ik geen fouten maakt.

Dit is in de andere rubriek door "Biebel" geschreven:
Ik ben sowieso heel voorzichtig met dat soort dingen, heb zelf een pinda- en notenallergie. Ik durf de kleurstof van Wilton niet te gebruiken, omdat er duidelijk op de verpakking vermeld staat dat het sporen van noten kan bevatten en dat kan funest zijn. Ik zou het risico persoonlijk niet willen lopen. Ik gebruik alleen maar de kleuren van regallice als ik iets ga maken waar ik zelf ook van eet.

Kun je me zeggen waar dat op de verpakking staat? Want dat konden we namelijk niet terugvinden!

3

Als je zeker wil zijn zou ik de kleuren van Sugar Flair nemen.

Vetvrij, Notevrij, Glutenvrij

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

4

Dank je wel voor je snelle antwoord. Ik heb het gelijk besteld. Ik hoop wel dat het op tijd binnen is...