1

Onderwerp: nog steeds geen lekker recept cupcakes

hallo allemaal,ik vind me taartjes altijd heerlijk,maar me cupcakes nog steeds niks ik heb vanmiddag gemaakt een plaat: met home made - :nooo ,met muffinmix  :nooo -met fijne cakemix :nooo- al een keer met zelfrijzend bakmeel,nou die was wel aardig,maar vind ze geen van alle jammy,door de vulling en fondant haal ik de smaak op, maar er moet toch wel een lekker recept zijn,ik wacht jullie reaktie af en hopelijk met recept ,had vorige week ook al paar keer via mail gevraagd ,maar helaas geen reaktie :( ,en wil morgen graag nog wat cc,s maken.
grt Carla

2

Re: nog steeds geen lekker recept cupcakes

Ik maak altijd deeg van 4/4 en dat vinden ze hier allemaal heel lekker
250 gr suiker
4 eieren
250 gr boter
250 gr zelfrijzende bloem

suiker en eieren kloppen tot je een lichtgeel schuim krijgt, stukjes boter bijvoegen goed laten mixen en tot slot je bloem er in kleine beetjes bij doen.

3

Vind je de mix van funcakes niet lekker? Red velvet ook al geprobeerd?

Groetjes Eline

4

Owww...volgens mij had je via hyves me een berichtje gestuurd toch?? Wilde nog steeds reageren, moet ik altijd gelijk doen anders versloft het..net als nu. Ik maak vaak gewone cake en maak daar cupcakes van, maar de laatste keer is me dat niet bevallen, papiertjes lieten los. De mix vind ik altijd een wat zurige nasmaak achterlaten.

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

5

Hey Carol, je zegt wel welk soort meel, maar niet welk recept je gebruikt en wat er aan tegenviel :) Dan weet ik een beetje welke kant ik op moet denken/zoeken ;)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

6

Chris1970 schreef:

Ik maak altijd deeg van 4/4 en dat vinden ze hier allemaal heel lekker
250 gr suiker
4 eieren
250 gr boter
250 gr zelfrijzende bloem

suiker en eieren kloppen tot je een lichtgeel schuim krijgt, stukjes boter bijvoegen goed laten mixen en tot slot je bloem er in kleine beetjes bij doen.

Hee wat grappig ik doe die precies andersom! (Eerst suiker en boter mixen tot het romig is en dan 1 voor 1 de eieren erbij en dan nog 10 minuten laten mixen. Daarna de bloem erdoorheen scheppen.)

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

cupcakerecepten.nl heb ik sinds vorige week gevonden en daar staan heerlijke dingen op!

8

Hoi hoi,
Ook ik heb een tijdje gezocht naar een lekker recept voor cupcakes. Hier op het forum het recept van Nigella gevonden en uitgeprobeerd en deze vind ik erg lekker. Sinds kort gebruik ik de cupcakemix van Easy Cake, makkelijk en erg lekker...
Hier nog even het recept van Nigella's cupcakes:
Nigella’s Cupcakes
Ingrediënten:
◦125 gr. boter
◦125 gr. zelfrijzend bakmeel
◦125 gr. witte basterdsuiker
◦2 eieren
◦1 zakje vanillesuiker (of citroenrasp)
◦2 à 3 eetlepels melk

Werkwijze:
◦Verwarm de oven voor op 180 á 200ºC
◦Doe alles behalve de melk in je keukenmachine of mixerkom
◦Laat mengen of mixen
◦Voeg tijdens het mengen/mixen de melk toe
◦Zet 12 papieren vormpjes in een standaard muffinpan
◦Verdeel het beslag over de vormpjes
◦Bak de cakejes in 15 á 20 minuten lichtbruin

9

allemaal reuze :thumb:  bedankt en ik ga straks aan de bak,de zon schijnt dus fijne zondag  ;)

10

ik heb het boekje over 500 cakejes. Daarin gebruik ik het basis recept

230 gr zelfrijzendbakmeel
200 gr suiker
200 gr boter
4 eieren
theelepel bakpoeder

zakje vanille suiker of flinke schep koekkruiden of een flinke schep nesquick of elke andere smaak die je maar wilt.

Dan heb je 18 cc's en die zijn hier in no-time op. Iedereen roept dat ze heel erg lekker zijn.

Veel succes

Mijn creaties zijn te zien op www.hetgoudentaartje.nl

11

Misschien heb je de cc ondertussen al gebakken en opgegeten  :9  maar ik heb ier ook nog een lekker recept. Ooit eens van internet gehaald, gebruik altijd deze en altijd goede reacties!
Misschien het proberen waard..
Het is wel een beetje raar recept, want je moet het met een maatbeker afmeten  :) 

2 eieren
200 ml suiker
100 ml melk
100 gr. gesmolten (room)boter
300 ml meel
2 tl. bakpoeder
1 zakje vanille suiker

ei + suiker 20 minuten luchtig mixen.
Melk bij de gesmolten boter doen.
Bakpoeder, vanille suiker en meel zeven
Melk/boter mengsel + bakpoeder, vanillesuiker, meel mengsel om en om  door het ei/suiker mengsel mixen.
+/- 15minuten op 180graden.

ongeveer 12 cupcakes

12

Hoi Carol

Ik was benieuwd wat de resultaten zijn en wat je nu uiteindelijk de lekkerste vind. Ik gebruik zelf het standaard/Nigella recept. Die zijn prima maar luchtiger zou mogen.

De truc zit daarbij volgens mij in het mixen. Aan de overige dames in dit bericht : Wat is de gouden tip daarbij ?

groetjes
Marco

13

Ik denk idd ook de mix tijd... ik mix mijn recept altijd 20 minuten.. en (al zeg ik het zelf   :P ) ze smaken echt goed! Niet droog en lekker luchtig... Echt het proberen waar hoor   ;)   :lol:

14

ik doe ook de 4/4 cake en eerlijk, ik mix niet eens en toch springen ze omhoog :-)
(ik zeef de bloem niet eens, gewoon eieren en suiker goed doorkloppen dat er een beetje schuim op staat, bloem er door en daarna gesmolten boter er door mengen. Allemaal met die platte garde van Tupperware)

15 Laatst bewerkt door inge h (05-04-2011 18:48)

Hullie schreef:

Ik denk idd ook de mix tijd... ik mix mijn recept altijd 20 minuten.. en (al zeg ik het zelf   :P ) ze smaken echt goed! Niet droog en lekker luchtig... Echt het proberen waar hoor   ;)   :lol:

20 minuten!!! pfff das lang voor cake
alles op kamertemperatuur
ik doe de boter met suiker, romig met de mixer(max 5 min) dan over op de houten lepel en de rest erdoor roeren
cake hoeft geen glad beslag te worden
komen prima cupcakes van hoor
maar ik ben wel aan het varieren met de temperatuur, die staat bij mij lager en ik laat het wat langer in de oven staan

ik heb inderdaad wel eens ergens gelezen dat je alles in ene bij elkaar kunt doen, zal het toch eens proberen

lepel vanille extract erbij of amandel, daar kun je ook nog meer varieren

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

16 Laatst bewerkt door Bibalootje (05-04-2011 19:13)

Ik maak ze met fijne keek van koopmans en die vind ik het aller lekkerst! :9 Deze is lekker luchtig en blijft lekker vers en helemaal niet droog. Ik heb er ook vele uitgeprobeerd maar al die andere vind ik te stug, droog of saai!

Maarja smaken verschillen!
Ik zou het gewoon eens proberen, in feite heb je dan echt gewoon min cakejes  :Y ohja ik bekleed de mijne met marsepein of botercreme