1

Onderwerp: is er verschil ccakes bakken met of zonder bakvorm?

wil vanavond ccakes gaan bakkenen heb zon vorm waar je er 12 in kan zetten gekocht.
maar is er verschil voor baktijd hoogte temperatuur of iets dergelijks als ik wel of niet die vorm gebruik?

Re: is er verschil ccakes bakken met of zonder bakvorm?

Ik bak altijd in een bakvorm..  :Y Maar naar mijn idee zit daar geen verschil in. :D
Ik doe altijd 180 graden en dan na een minuut of 18 even kijken of ze al goed zijn, bij mij moeten ze meestal nog even.

Veel bakplezier :Y

3

okee ben benieuwd dan omdat de warmte door meer(lagen) moet..

4

Taartenbakfan schreef:

Maar naar mijn idee zit daar geen verschil in.

Oh  jazeker wel :Y :Y :Y Zonder bakvorm behouden de meeste caisses hun vorm niet en krijg je hele "dronken" cupcakes ;)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

ik heb nog nooit gehoord dat het ook zonder bakblik kan. Het lijkt me dat als je het beslag in de vormpjes doet (zonder bakblik), dat de zijkanten het niet houden onder het gewicht van het beslag....met als resultaat een oven vol cc beslagmix. :s

groetjes karin

6

dat is natuurlijk ook niet de bedoeling! en 40 cc erin dacht ik gelezen te hebben dan op 180 gr 18 min...
zou het dan goed gaan komen?

7

Prima!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

ik bakte vroeger altijd zonder bakblik, ging prima. Je moet alleen opletten dat je de papiertjes niet te vol doet.

Voor decoreren is het niet zo geschikt omdat de papiertjes verder open gaan staan en dus platter en breder zijn dan in een vorm.

9

er is ook verschil tussen metalen vorm en siliconenvorm (de laatste moeten ze langer in)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

10

Ik heb ze gisteren in siliconen vorm (van de action) gebakken, maar volgens mij doen ze er net zo lang over als in de metalen. helaas vond ik dat mijn siliconen vorm ontzettend naar plastic begon te stinken en dus maar weer andere gehaald, maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad om die te gebruiken. Vind persoonlijk de siliconen niet zo fijn werken. Maar in de tussentijd dat ik even zonder bakblik zat, heb ik ze zo in het papieren vormpje gedaan, je wilt niet weten hoe ze er uitkwamen hahaha, echt dronken cc's  :Y

Muffins kun je wel zonder bakblik bakken, althans, dat deed ik altijd en daar had ik gewoon normale rechte met een bolletje er op.

Groetjes Tamara  http://tam1970.hyves.nl/

11 Laatst bewerkt door Teigetje78 (09-03-2011 22:28)

Ik heb maandag muffins gemaakt met zo'n pak uit de supermarkt van die bekende bak dokter ;) in die papiertjes in zo'n muffinvorm. Dat was me eerste keer :)
Op het pak stond 16 min op 200 gr in de oven, heb ik gedaan en ze waren prima, alleen zo'n tuutje erop, dat vond ik wat minder, maar volgende keer leg ik er meteen een plank op als ze uit de oven komen. Ik hoop dat ze dan plat worden :)