1

Onderwerp: Kledingramp met icing kleurstof

Hallo,

Vol enthousiasme heb ik van de week allerlei kleurtjes icing staan kleuren met Wilton kleurstof. Ik was heel tevreden met het resultaat. Een beetje knoeien hoort daarbij natuurlijk. Even wegvegen met een vaatdoekje, vaatdoekje in de wasmachine, andere was erboven op gooien en een uurtje later aanzetten....................... Vandaag tijdens het strijken van de was werd ik onaangenaam verrast door allemaal vreemde vlekken. Na heel lang nadenken geef ik de kleurstof de schuld. Herkent iemand dit , en nog belangrijker is er nog redding voor deze kledingstukken (er zit een hele gave rok tussen).

Alvast bedankt.

2

Re: Kledingramp met icing kleurstof

Vervelend, maar niet herkenbaar. Ik heb altijd  'taartkleding' aan, shirt en broek die ik alleen tijdens het taarten aan heb. Daar zit regelmatig kleurstof in op en aan, maar ik was het er zo weer uit.

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

3

Ik zou het gewoon nog een keer wassen.

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

4

je kan bij de drogist van die vlekkenwonder flesjes kopen.
ik zou het eens proberen met inktoplosser.
succes.

groetjes annemarie

5

als ik een druppel kleurstof mors tijdens het kleuren van fondant of marsepein, dan druppelt het toch op mijn werkblad en druk ik de fondant of marsepein er op. maar als het naast mijn werkblad op de tafel komt, dan doe ik het met een keukenpapiertje of vochtig doekje, maar nooit met de vaatdoek....

Groetjes, Dorothea.

6

Vanish Oxy Action?? Werkt bij mij tot nu toe nog steeds tegen alle vlekken

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

7

Ik heb het ook gehad hellaas moet ik zeggen geen redden meer aan

Neem ook is een kijkje op mijn Facebook en liken natuurlijk https://www.facebook.com/SvenniesTaartenhuys?ref=hl

8

@digiscout, is het gelukt om de vlekken er uit te krijgen?

Ik had zaterdag iedereen oude kleren aan laten trekken maar ik zie vandaag vlekken in mijn theedoeken nadat ik de wasmachine heb aangehad op 40 graden en de theedoeken wilde opvouwen.

Ik ben daarom nieuwsgierig of extra keertje wassen of iets als Vanish bij jou geholpen heeft.

9

Ik heb zwarte kleurstof geknoeid op een topje, nooit meer eruit gegaan. alles al geprobeerd. Dat topje draag ik dus voortaan alleen met taarten

10

heb je al karnemelk geprobeert
een nachtje laten weken mischien werkt dat

11

dusty van de wibra erop spuiten en dan meteen in de wasmachine
dat spul krijgt echt alle vlekken eruit ,niet in laten trekken

12

bedankt voor het reageren.

Dasty (schoonmaakmiddel van de Wibra) is waarschijnlijk geen gek idee.
Karnemelk misschien ook niet, maar dat vind ik zo vies he,en Dasty had ik wel in huis gehad.
Maar voordat ik de tip over Dasty las, had ik de theedoeken op een hogere temperatuur gewassen (kookwas, waren theedoeken die zo heet mochten behalve eentje, maar dat was toch een oude), en de vlekken zijn er allemaal uitgegaan.

13

Ik was altijd alle handdoeken, theedoeken, vaatdoekjes en soms ook vieze rompers op 90 graden. Ideaal! Het is ook heel erg goed voor je wasmachine en je afvoerleidingen om 1 x per week op 90 graden te wassen. En je was wordt er ook goed schoon van!

14

@Cindy,
hee, dus er zijn er meer die dat doen.
Ik normaal ook, toevallig die ene keer op 40 graden gewassen omdat er theedoeken van de buuf tussen zaten.

15

Dat spul van HG (te koop bij de Etos) is wel goed spul. Of dit ook werkt weet je natuurlijk nooit tot je het probeert.

Succes. :thumb:

www.joyofbaking.nl - ''pure passie''