1

Onderwerp: ronde vorm 7.5 x 7.5 cm HELP

Hoi,

Ik heb deze vorm gekocht, wist niet dat ie zo klein was. Nu zag ik in de Mjam een bloempotje en dacht, kan nu wel eens de vorm gebruiken.

Ik ben nu een cake aan maken (boerencake) en heb dus beslag wat ik over had in deze vorm gedaan. Ben maar wat aan het proberen....

Nu vraag ik me af, hoelang je moet bakken?
Op het pakje stond voor de HELE cake 60-70 minuten op 150 graden. Ik had em eerst 10 minuten even op 150 graden gedaan....hij was dus alleen maar aan het rijzen.
Nu heb ik em even 10 minuten op 160 graden staan....hij rijzt de vorm uit!
Nu probeer ik em gaar te krijgen......

Maar als ik zoals normaal biscuitmix gebruik.... hoelang en op hoeveel graden moet ie dan????
Niet veel mensen bakken in deze vorm denk ik.....

Het gaat dus om de baktijd en temp. Hopelijk een beetje duidelijk. :s

Groetjes Christa!

2

Re: ronde vorm 7.5 x 7.5 cm HELP

Ik heb wel 's eentje van 9 cm gebakken, maar ik heb helaas niet genoteerd hoelang en op welke temperatuur. Ik denk, dat je het beste hier op het forum kan zoeken op 'blanda' voor een vergelijkbare maat. Maar ik gok iets van 20-25 min, maar dat zal per oven verschillen. Succes!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

3

Ik doe die op de zelfde temperatuur alleen dan maar 10 tot 15 min.. maar dan kun je altijd even checken met bijvoorbeeld een breinaald er in prikken.
maar blijf er wel constant bij zodat je het in de gaten kan houden want ze gaan echt heel erg snel als ze zo klein zijn

4

oke meiden, bedankt! hij was wel gelukt, 10 minuten laten reizen op 150 graden en 10 minuten op 160 graden, toen was het cakeje klaar.

de volgende keer maak ik em van biscuit, dat is wat zachter dan cake! hij was wel gaar!

Groetjes Christa!

5

Ik bak ook op verschillende temperaturen en zou zeggen dat 20 min genoeg zou moeten zijn idd.

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!