1

Onderwerp: Hoeveel swiss meringue voor taart van 30 cm

Hallo,

Ik moet volgende week twee taarten maken één van 30 cm die ik graag met swiss meringue had gevuld en één van 17 die ik met chocolade ganache ga vullen.

Nu vroeg ik me af op basis van hoeveel eieren ik de sm moet maken om heel de taart te kunnen vullen en beide af te smeren? Of doe ik het afsmeren best met gewone bc?

Gewoon kwestie van me wat voor te bereiden zou ze op een avond moeten klaar hebben.... want ik werk en volgende ochtend moeten ze klaar zijn... :think:

Groetjes,
Nele

2

Re: Hoeveel swiss meringue voor taart van 30 cm

Ik meen uit mijn hoofd, dat 1x het MBC-recept goed is voor een taart van 26 cm afsmeren en 2x vullen. Nou hangt het er natuurlijk wel van af hoe dik je afsmeert en vult. Maar dan heb je in ieder geval een richtlijn.

Voor 140 gr. eiwit heb je ongeveer (hangt ook weer af van welk ei) 5 eieren nodig. Voor 2 taarten dus ca. 10-11.

En je kan gewoon dus afsmeren met meringue botercrème. Veel lekkerder ook dan de 1:1 BC.

Succes!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

3

Re: Hoeveel swiss meringue voor taart van 30 cm

Helaba,

Dank je voor het antwoord! Nu naar de winkel voor 30 eieren en de rest  :D en dan heel de avond mixeren... Dan moet vrijdag enkel vullenen bekleden

Groetjes!