1 Laatst bewerkt door TipTopTaarten (04-03-2011 19:34)

Onderwerp: Wat een mislukking :(

Vandaag mijn tweede taart gemaakt. De taart zelf is heel goed gelukt en hij is gevuld met lemoncurd en citroenkwarktaartpudding. Echter wist ik voordat ik aan de taart begon dat het iets met een vlinder moest worden, maar verder kwam ik niet. Inspiratie kwam ook niet naar boven, over de zijkant ben ik heel tevreden, maar de bovenkant is een drama. Mede omdat ik nog geen tylose heb en dus mijn vlinder niet met zijn vleugels omhoog kon zetten :( De icing wilde ook al niet mee werken, dus het zat helemaal niet mee. De groene blaadjes heb ik trouwens  stuk voor stuk gesneden uit fondant, ik heb nog geen uitsteker voor blaadjes ;)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4DZERDBC-D.jpg

Ach, drama taarten moeten er ook tussen zitten ;)

Iemand nog wat tips?

Voor mijn taarten kijk op: www.tiptoptaarten.nl!!

2

Re: Wat een mislukking :(

Ik vind dat je het prima hebt opgelost door de vleugels zo een beetje golvend te maken :thumb:

Wat ging er precies mis met de icing, dan? Want ik zie er niks aan, dus kan je ook geen tips geven :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Kop op de bekleding is strak de blaadjes onderlangs zijn goed gelukt. En de vlinder...... volgende keer weet je hoe die niet moet en leren doe je met vallen en opstaan. Vindt het trouwens moedig dat je het laat zien, ik weet niet of ik dat zou durven :Y  :thumb:  :thumb:

4

Ik vind eigenlijk dat dit echt geen drama taart is!

Wat Adrienne al zegt, juist goed opgelost door die vleugels zo te doen.
En al is ie niet wat je ervan had gehoopt, ik vind hem echt wel leuk!

5

ziet er toch leuk en lente achtig uit! Voor een tweede taart toch top!
Ik ben ook net bezig vandaag mijn 6de taart gemaakt, ook niet helemaal top :D vind ik zelf. Maar wat het ook is je moet niet te streng voor jezelf zijn, dat ben ik ook. We zijn pas beginners en weten nou eenmaal nog niet alle tips en trucs. Daarom dit super forum zodat de mensen die het al wat langer doen je tips kunnen geven!

Dank je wel voor de reacties. Gister de taart afgegeven bij mijn schoonmoeder en die vond hem gelukkig wel heel mooi ;-)

De icing kwam uit een tube, maar was niet egaal, heel korrelig. De witte was wel goed, maar de groene niet. :-)

7

meid, een prima taartje....ik moet ook nog veel leren, en zoals de meiden al zeggen, oefening baart kunst!!
en super van die blaadjes zonder uitsteker :thumb:

8

je bent inderdaad te streng voor jezelf !

ik vind hem echt goed voor een tweede taart en inderdaad,
ik heb al meer dan 12 taarten gemaakt en ik durf ze nog steeds niet te laten zien.
ben ook te streng voor mezelf denk ik.  :/
daarom vind ik een taart voor een ander bakken soms ook zo moeilijk  :s

maar het gaat om het plezier dat je erin hebt.

trouwens, soms ben ik niet zo tevreden en trek ik de volgende dag de koelkast open en dan ben ik opeens toch reuze trots.

9

zo is het ook! elke taart wordt beter en deze is echt toch wel om trots op te zijn. je weet al dat er tylose nodig is voor een vorm die moet blijven staan... elke keer probeer je iets nieuws en elke keer wordt het professioneler!

ik zie je volgende product de volgende keer!

succes!!
Groetjes Irene

taarten! mijn leukste en lekkerste hobby! groeten irene!
http://www.mijnalbum.nl/Album=UHW4HTBC

10

Ik vind ze erg leuk hoor! :Y

There's no such thing as a bad idea. Only poorly executed awesome ones.
Bekijk mijn taartjes op: http://www.mijnalbum.nl/Album=8ZOYZRJN

11

Nou helemaal niet slecht hoor! De zijkant is inderdaad hartstikke leuk zo met die blaadjes en je hebt de vlinder goed opgelost door de vleugels golvend te maken. Eventueel kun je iets dunner uitrollen, misschien dat het dan wat sneller uithard (als je met ballina fondant werkt, dan werkt tylose trouwens ook niet, dus werk dan met pettinice. Marsepein en tylose zijn ook niet echt vriendjes)
Wat al heel knap is dat je taart er mooi recht uitziet en dat de bekleding zonder zichtbare scheuren erop zit.
Op naar de volgende taart en gewoon laten zien, dat geldt ook voor jou Ellen!

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

12

ik vind het een leuke taart! en idd van elke taart leer je! ik vind je blaadjes erg goed gelukt!! de taart is ook mooi strak!

ik zou me echt niet schamen om deze te posten hoor!! :thumb:

13

Lot schreef:

Op naar de volgende taart en gewoon laten zien, dat geldt ook voor jou Ellen!

:Y  :Y ben erg benieuwd!! en je krijgt altijd wel tips die je bij je volgende taart kan gebruiken.

Bedankt voor alle reacties. Ik vind mijn taart ineens niet zo heel erg meer. Van de week een taart maken met het logo van mijn volleybalclub, dat moet toch wel gaan lukken ;)

Net tylose besteld, dus dat komt ook goed :D