saskia74 schreef:mmmmmm het water loopt me in de mond. alleen is het mij nogniet gelukt om eetbare cakeballs te maken.
wil je je recept met ons delen?
Ik heb deze net weer iets anders gemaaktl als dat Sterre hierboven beschrijft!
De avond van tevoren heb ik een chocoladecake met chocoladestukjes erin gebakken. (geen kapsel, echte cake).
Deze heb ik verkruimeld, en een schepje roomkaas bij gedaan (de mon chou zeg maar, kan ook de goedekopere variant). Ik had op een grote cake andelhalve eetlepel erbij gedaan geloof ik. Je moet het een beetje op gevoel doen. Ik proefde steeds even want teveel is niet lekker voor de smaak, maar dat is weer persoonlijk misschien.
Daarna maak je balletjes. Dan even een kwartiertje in de koelkast. Chocolade smelten... en de ballen erin doen, en op bakpapier laten drogen.
Nog een beetje chocolade smelten (of gebruiken wat over is, of een andere kleur) dat heb ik in een weggooi spuitzak gedaan, met een tipje erop.... en een beetje decoratie spuiten!
Ivm de roomkaas heb ik ze wel in de koelkast bewaard, maar voor ze gegeten gaan worden is het lekkerder als ze een tijdje uit de koelkast hebben gestaan.
Deze zijn zonder stokjes gemaakt, maar kan je natuurlijk ook op stokjes maken!
Hoop dat je hier wat aan hebt
Groetjes José