1

Onderwerp: Vervanging royal icing en plakvraagjes!

Hallo medebak(st)ers,

Ik ben een beginner en had even 2 vraagjes. Zaterdag is mn dochtertje jarig, 2, en ik ga een stapeltaart voor haar maken.

De decoraties zijn klaar, vanmorgen bescuit gebakken, morgen vullen en bekleden. Mijn eerste vraag is;

Ik heb een vrij zwaar kroontje voor op de bovenste taart. Er zit namelijk een dikkie dik in die naar buiten zit te koekeloeren; zou een taartkarton dat gewoon houden? Of ook nog stokkies in de bovenste taart doen?

Mijn 2e vraagje;

Ik heb 2 grote strikken voor op de zijkant; ze zijn echt al keihard. Ik lees dat ik die moet vastzetten met royal icing, maar dat heb ik niet. Werkt het ook met poedersuiker, water, en/of tylose? Ik ben zo bang dat ze eraf vakken en stuk gaan want ze zijn best goed gelukt! En moet dat ook onder het kroontje?

alvast bedankt!!

2

Re: Vervanging royal icing en plakvraagjes!

Als het kroontje echt zwaar is zou ik hem inderdaad stutten met stokjes eronder. Kitkat eronder is erg lekker, dat houdt voldoende.

Royal icing kun je vervangen door fondant. Als je de fondant warm laat worden in de magnetron (heel kort!) dan wordt het vloeibaar. Het wordt ook heel snel weer hard, dus snel erop smeren en de strikken plakken.
Onder het kroontje kun je een beetje tyloselijm doen, tegen het verschuiven.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

of beetje fondant met wat gekookt water mengen, wordt een papje met sterkere lijmkracht als tylose lijm

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

ah hier kan ik wat mee! Bedankt!  :thumb: