1

Onderwerp: dikte ei en suiker mengsel van biscuit

Hallo!
Ik heb gister voor het eerst geprobeert een biscuit te bakken. Ik had 5 eieren en 150 gr suiker gemixt in de keukenmachine. en vantevoren had ik de eieren in heet water gelegd.
ik had ongeveer 10 minuten gemixt. maar ik wist niet precies wat de dikte moest zijn van het beslag. op filmpjes op youtube zag ik dat die mensen allemaal best wel dik beslag hadden na het mixen. Ik zelf had een dun en schuimig beslag. hierna had ik wel de meel enzo erdoor heen gespatelt waardoor het iets dikker werd maar nog steeds best wel waterig. klopt dit? doe ik iets fout?

ik gebruik het recept van deze site voor de biscuit.
ik kreeg de vorm ook maar tot een derde of nog iets minder vol. terwijl ie toch tot twee derde gevuld moet zijn?
uiteindelijk werd mijn biscuit ongeveer 4cm. niet zo hoog dus  :/

2

Re: dikte ei en suiker mengsel van biscuit

om te beginnen: hoe groot was je vorm? want als je een grotere vorm gebruikt dan waar het recept voor staat, dan is het natuurlijk logisch dat je vorm minder vol is.

voor wat betreft je beslag, volgende keer gewoon langer blijven kloppen, totdat het echt net zo dik is als je op de filmpjes ziet. het kan zijn dat jouw keukenmachine minder snel is en dan moet je dus gewoon langer kloppen :D

succes!

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

3

Rabbeltje schreef:

om te beginnen: hoe groot was je vorm? want als je een grotere vorm gebruikt dan waar het recept voor staat, dan is het natuurlijk logisch dat je vorm minder vol is.

voor wat betreft je beslag, volgende keer gewoon langer blijven kloppen, totdat het echt net zo dik is als je op de filmpjes ziet. het kan zijn dat jouw keukenmachine minder snel is en dan moet je dus gewoon langer kloppen :D

succes!

Mijn vorm is 24cm. en in het recept staat dat de hoeveelheden voor deze groote.
dankjewel voor je tip! De volgende keer zal ik langer kloppen  :Y
kijken of het dan wel lukt.
maar ik heb zo'n soort keuken machine:
http://www.modern.nl/producten/productinfo/600734.jpg
is dat wel goed? want op filmpjes zie ik dat mensen zo'n keukenmachine hebben:
http://www.dagelijksekoopjes.nl/img/koo … achine.jpg

4

Als je "klopt" met messen onderin dan gaat het niet werken want dan krijg je geen lucht in je beslag. Je moet echt een klopper hebben die er van boven af in gaat. Die slaat er lucht in waardoor je beslag luchtig wordt.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

ook moet je zien met welke maat eieren je werkt. als er in een recept 5 eieren staat, neem ik medium eieren, want anders lukt het ook niet

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

6

xhafal schreef:

ook moet je zien met welke maat eieren je werkt. als er in een recept 5 eieren staat, neem ik medium eieren, want anders lukt het ook niet

Bij mij werkt het met alle maten eieren. Dat kijkt niet zo nauw hoor. Ik kom ook regelmatig recepten tegen met een ei meer of minder.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

Mirjam5 schreef:

Als je "klopt" met messen onderin dan gaat het niet werken want dan krijg je geen lucht in je beslag. Je moet echt een klopper hebben die er van boven af in gaat. Die slaat er lucht in waardoor je beslag luchtig wordt.

Aha, dat is dus mijn fout. maar is er dan wel een 'instrument' die in mijn soort keukenmachine kan die het ook luchtig maakt?

8

Mirjam5 schreef:
xhafal schreef:

Bij mij werkt het met alle maten eieren. Dat kijkt niet zo nauw hoor. Ik kom ook regelmatig recepten tegen met een ei meer of minder.

ja, ik neem ook medium.  :)

Jorinde100 schreef:
Mirjam5 schreef:

Aha, dat is dus mijn fout. maar is er dan wel een 'instrument' die in mijn soort keukenmachine kan die het ook luchtig maakt?

volgens mij kan er geen garde op/in deze machine  :s

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

10

tipsytaartje schreef:
Jorinde100 schreef:
Mirjam5 schreef:

volgens mij kan er geen garde op/in deze machine  :s

maar kan je het dan wel gewoon met de handmixer doen?  :think:

11

ja, dat kan prima :Y
als er gardes op zitten, klop je er lucht in, geen gardes geen lucht :)

groetjes Tirza     

12

Ik klop altijd met een handmixer en dat gaan prima. Wel een saai klusje want je kan niks anders doen, daarom zet ik altijd de laptop ernaast zodat ik kan internetten.

13

tipsytaartje schreef:

okee, dankjewel! de volgende keer ga ik het met de handmixer doen.  :D
werd het bij jou dik?

14

Charlotte75 schreef:

Ik klop altijd met een handmixer en dat gaan prima. Wel een saai klusje want je kan niks anders doen, daarom zet ik altijd de laptop ernaast zodat ik kan internetten.

haha, ga je dan met één hand mixen en één hand internetten?  :P

15

Jorinde100 schreef:
tipsytaartje schreef:

werd het bij jou dik?

naja dik, luchtig en wit van kleur. Je moet het echt uit de bak scheppen, als het nog druipt/vloeibaar achtig is, dan is het nog niet goed

groetjes Tirza     

16

tipsytaartje schreef:
Jorinde100 schreef:
tipsytaartje schreef:

werd het bij jou dik?

naja dik, luchtig en wit van kleur. Je moet het echt uit de bak scheppen, als het nog druipt/vloeibaar achtig is, dan is het nog niet goed

ja, bij mij werd het maar niet wit. hoelang heb jij ongeveer gemixt?

17

bij de mix 10 minuten, volgens mij 10 a 15 minuten bij het ei-suiker mengel (mixer hoogste stand 8 min, en 2 min op laagste stand)

groetjes Tirza     

18

tipsytaartje schreef:

bij de mix 10 minuten, volgens mij 10 a 15 minuten bij het ei-suiker mengel (mixer hoogste stand 8 min, en 2 min op laagste stand)

okee, dankjewel!  :D