Onderwerp: Twee jarigen, dus twee taarten, maar wel totaaaaal verschillend!
De eerste taart was voor mijn eigen verjaardag om uit te delen op m'n werk. Ik had er in het begin mijn twijfels over, want de basiskleur van het fondant voor de strik en sierrand was een beetje een vieze kleur bruin. Maar.......wel een prima basis om brons te dusten. Dus naarmate e.e.a. vorderde - brons gedust, strik in elkaar, taart in ivoor - werd ik steeds blijer van deze taart en uiteindelijk was ik er zelfs zeer tevreden mee.
Op de foto lijkt de taart wel een hoed. Het is maar goed, dat-ie op is. Anders had ik 'm nog opgezet
.

De tweede taart was voor mijn neefje, die laatst al geheel "onopvallend" (lees: hint hint) zei: "u maakt wel hele mooie taarten, hè? Ik zou ook wel zo'n taart willen". Nou was ik vorige week met mijn broer (zijn vader dus) uiteten en ik mocht niet meebetalen. Tja, dan is 1 + 1 = 2, niet waar? Dus als tegenprestatie voor het gratis etentje én als verrassing voor mijn neefje een taartje voor zijn verjaardag.
Nou, heel verhaal, maar het is South Park geworden. En daarin gaat Kenny zo ongeveer iedere aflevering dood met de woorden van zijn vrienden: "Oh my god, you killed Kenny, you basterd!" En dus moest dat er op. Ik heb de geweldige variant van Dudoky "don't kill Kenny" (je weet wel: taart-taartmes
) gebruikt. Die vond ik zo leuk bedacht! Alleen was het bijna "oh my god, I killed Kenny", want Kenny viel uit m'n handen nét even lager dan de plaats waar hij eigenlijk moest en ik had al tyloselijm op z'n rug gesmeerd. Niet meer te verplaatsen dus
! Nou ja, zo dan maar! En bij het uploaden van de foto's zag ik, dat ik Kenny ook nog verkeerd had gespeld. Ik kennie Kenny spellen dus, hahahaha! Nou ja, dat alles was de jarige niet opgevallen, dus
.

P.S. Ik zie nu pas, dat het marmereffect op de foto bijna niet opvalt. In het echt was de taart veel meer (licht-)blauw.
Bedankt voor het kijken!

, echt heeeeeel erg mooi
, maar hij was er vast heel blij mee.
doe je bramen door de mascarpone/slagroom en that's it?
Kenny is ook mooi hoor! Je neefje ook weer blij!
Thanks, Trouwens die verjaardags taart vindt ik erg mooi.