1

Onderwerp: stom, kan ik mijn taart nu nog invriezen?

Ik heb een prinsessentaart voor mijn dochtertje gemaakt die zondag haar verjaardag viert,

Had morgen en zaterdag echt geen tijd, ivm werk en andere verplichtingen.
Wilde hem nu gewoon invriezen, maar realiseer me nu pas, dat de bc gister uit de vriezer kwam :(

Wat kan ik nu het beste doen?
De taart toch invriezen, en zaterdag eruit halen, of de taart in koelkast en hopen dat hij zondag nog lekker is?
Is toch 4 dagen :s
Stom he....

Groetjes Day :-)

2 Laatst bewerkt door Vicarth (03-03-2011 11:00)

Re: stom, kan ik mijn taart nu nog invriezen?

Er zijn er die bc uit de vriezer halen en vervolgens met taart en al weer invriezen... Maar ik heb altijd geleerd dat iets dat in de diepvries gezeten heeft nooit opnieuw ingevroren mag worden  :nooo  Ik zou het persoonlijk dus niet doen en hem in de koelkast bewaren.

Groetjes van Natascha!

3

Ik zou hem ook in de koelkast bewaren, zou toch moeten lukken denk ik?

4

Vicarth schreef:

Er zijn er die bc uit de vriezer halen en vervolgens met taart en al weer invriezen... Maar ik heb altijd geleerd dat iets dat in de diepvries gezeten heeft nooit opnieuw ingevroren mag worden  :nooo

Misschien is dat zo, maar zelfs bij de banketbakker doen ze het, vaker invriezen.

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

5

als je alleen bc hebt gebruikt en verder geen slagroom ofzo dan zou ik hem in de koeling zetten dan is ie zondag nog wel te doen denk ik.
als je een bederfelijke vulling hebt gebruikt zou ik hem invriezen

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

6

Wat dat op nieuw invriezen betreft gaat het om dierlijke producten als vlees of worst of plantlijke producten als groenten. Maar botercreme is al een bewerkt product waar dat niet van toepassing is en dat geld ook voor de biscuit. Dus gewoon in de vriezer zou ik zeggen.

7

ik heb hem toch maar in de vriezer gezet, heb de bc alleen gebruikt voor dijkjes en een hele lichte afsmeerlaag.
De bbbmousse durfde ik niet tot zondag laten staan.

Volgende keer beter nadenken, en proberen meer vrij de dag ervoor te hebben wil ook wel helpen :lol:

Groetjes Day :-)