1

Onderwerp: 3D SUV-taart, wie kan me er doorheen loodsen?

Hallo,

Ik ben gevraagd om tegen woensdag een 3D Audi SUV te maken (in het wit dan nog). Het is de eerste keer dat ik een 3D auto zou maken. Dus ik zit toch met een aantal vragen...
1. Welke vorm zou ik gebruiken om de basis van de auto te maken? Ik heb een vierkante vorm van 17,5 cm, maar dat zal mss te klein zijn? Anders een ronde van 22,5 cm of 25 cm (maar dan hoog bakken)?

2. Ik heb al verschillende cake-auto's bekeken en het lijkt alsof de cake op de 4 wielen boven de grond rust. Kan dit? Of ligt er onder de auto nog iets ter ondersteuning?

3. Ze willen de cake graag gevuld... Hoeveel laagjes zou ik doen? 2 dikke of eerder enkele dunne laagjes?

4. Hoe zorg ik er voor dat de vulling en cake zeker niet doorschijnt? Dik bekleden of eerder een dik laagje botercreme?

Bedankt alvast!

Groetjes van Natascha!

2

Re: 3D SUV-taart, wie kan me er doorheen loodsen?

Ik kan je helaas niet helpen.
Maar ik ga een 3D mack (cars) maken, maar ook ik heb nog geen idee hoe ik het nu aan ga pakken. dus ik lees nog even mee voor een "gouden" tip

N-Joy Cakes

3

Kadohke heeft niet zo lang geleden een 3D Hummer gemaakt dus die kan je vast helpen!!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

4

Miss Pebble schreef:

Kadohke heeft niet zo lang geleden een 3D Hummer gemaakt dus die kan je vast helpen!!

Bedankt! Ik mail haar even!

Groetjes van Natascha!

5

Hoi,

Ik heb ook een aantal 3d taarten gebakken en het blijft spannend.
Ik hoop je vragen een beetje te kunnen beantwoorden

1. ik zou een vorm nemen waarvan je zeker weet dat hij groot genoeg is, dus je kunt beter de grote vorm nemen. Ik ben meestal voor de grootste vorm gegaan, dan heb je eventueel nog wat taart over als het nodig is.

2.Volgens mij zit er meestal een stuk cake tussen de wielen (deze is dan zwart bekleed). Ik had een thomas geboetseerd en toen heb ik ook een zwart blok fondant tussen de wielen gedaan, anders was het te zwaar.

3. Ik denk dat je vooral zelf moet kijken hoeveel lagen vulling, afhankelijk van hoe groot en hoe hoog is de taart. Zorg dat de verhoudingen nog kloppen en ik zou niet een te dikke laag vulling erop doen.

4. Je hebt sowieso (of althans ik had dat...) een vrij dikke laag botercreme nodig om de auto in de definitieve vorm te krijgen. Je snijd hem wel in vorm, maar de mooie vloeiende lijnen moet je toch met je creme maken.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Succes, ben benieuw hoe hij gaat worden.

groetjes karin

6

Ik heb net een 3D Brandweerwagen gemaakt.

Van de Action ''Broodbakblik'' gebruik. Heb hem gevuld met 3 lagen.
En wat dikker met botercreme van de funcake mix (heerlijk) en een wat dunnere laag met Marsepein. Iedereen vondt hem op verjaardag van mijn zoontje heerlijk en niet te zoet. (dat is toch ook wel belangrijk denk ik, behalve voor de zoetekauwers onder ons)
Zie http://www.mijnalbum.nl/Foto-EA8JN3X6.jpg

Succes  :thumb:

www.joyofbaking.nl - ''pure passie''

7

Ojee, weet eigenlijk niet of ik hier wel een foto mag plaatsen.
Het was ook eigenlijk alleen de bedoeling om de link van Mijn Album te plaatsen  :o

www.joyofbaking.nl - ''pure passie''

8

Elis schreef:

Ojee, weet eigenlijk niet of ik hier wel een foto mag plaatsen.
Het was ook eigenlijk alleen de bedoeling om de link van Mijn Album te plaatsen  :o

Ik denk niet dat het erg is dat jouw foto hier staat hoor! Heel mooi geworden!

Iedereen bedankt voor de antwoorden! Nog een vraagje  :o  Welk cake-recept hebben jullie gebruikt? Gewoon het recept voor vier vierde cake?

Groetjes van Natascha!

9

kaatje1 schreef:

Succes, ben benieuw hoe hij gaat worden.

Ik zelf ook  :think:   :nooo   :lol:

Groetjes van Natascha!