1 Laatst bewerkt door susiecake (03-03-2011 09:42)

Onderwerp: Help...2 vraagjes

Halloooow,

Voor morgen ga ik een voetbaltaart maken, met de halve voetbal op het groene veld zeg maar.
Maar wat ik me afvraag,als ik eerst de vierkante taart heb gemaakt, bekleed en alles, komt de halve voetbal erop. MOet ik deze ook eerst stutten net als bij de gewone stapeltaart? (misschien heel domme/logische vraag, maar goed, tis nog vroeg.) :D 
Maar als dat wel moet...waarmee is dan het handigst?

En dan had ik nog een vraag, ik lees hier vaak dat er zelf taartkartonnetjes worden gemaakt, gewoon van een stuk karton, en dan bekleden met papier en "folie"
Wat voor papier gebruiken jullie, gewoon inpakpapier? en wat voor folie word er bedoeld?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen met een paar goeie tips. Alvast bedankt

2

Re: Help...2 vraagjes

Ik zou de halve voetbal wel stutten hoor. Het is geen zwaar taartje, dus rietjes (5 ofzo) moeten volstaan.
Zelf een taartkartonnetje maken heb ik nog nooit gedaan (best goed idee eigenlijk), maar ik neem aan dat er bakpapier en vershoudfolie wordt bedoeld.

gewoon stapelen zoals je normaal ook doet. voor tips kijk op tartacadabra.com of hier via de zoekfunctie

ik denk dat je MDFplaten bedoelt, taartkartons worden niet zo vaak zelfs gemaakt.
mdf plaat op maat laten zagen, inpakpapier erom heen, en dan cellofaanfolie erover heen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

De meeste dames doen kadopapier en dan folie.
Je kan vershoudfolie nemen, maar ik neem zelf altijd die iets stevigere folie, waar je ook bloemen mee inpakt.
Succes ermee!

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

5

Ik heb laatst ook zo'n voetbaltaart gemaakt, en ik heb de voetbal toen gestut met 3 kitkats. Ging prima!

Kartonnetjes heb ik altijd uit de webshop of de bakwinkel.

Groetjes, Monica

6

Bedankt voor de snelle reacties. Dat word dus stutten!!! Eigenlijk best logisch maar wou het toch zeker weten.

ik denk dat je MDFplaten bedoelt, taartkartons worden niet zo vaak zelfs gemaakt.

Nee, ik bedoel niet die dunne stukken taartkartonnetjes maar echt om de taart op te presenteren zeg maar. Ik ben nog niet zo goed met al die benamingen enzo. Maar mdf zou ook wel een goed alternatief zijn.

En als folie ga ik denk ik "bloemenfolie" proberen. mijn vershoudfolie heb ik altijd ruzie :mad:  mee dus daar begin ik maar niet aan.