Onderwerp: Weer een starter...
Hallo Allemaal,
Lees inmiddels een paar weekjes mee, af en toe een vraag gesteld, waarop ik binnen zeer korte termijn een goed antwoord had ontvangen.. steeds weer beloofd, als ik wat ruimer in de tijd zit... nu moet ik maar eens tijd maken, dus even voorstellen!
Mijn naam is Alexandra, sta graag in de keuken om te koken en sinds een aantal weekjes besmet met het "taartenvirus". Een hartige taart kwam er regelmatig uit de oven, vooral tot genoegdoening van collegae, soms een appeltaart en nu dus sinds een 6-8-tal weken cupcakes en marsepeintaarten. Het mooiste compliment kwam dus ook van een collega, neem experimenten maar mee naar werk, omdat familie en vrienden klachten begonnen te geven "ik moet lijnen, maar op deze manier komt het er niet van"... "ik houd niet van marsepein en ik houd niet van chocoladecake" .. toevallig pakte zij deze combinatie , maar de smaken zijn zo uitgekiend.. "het was heerlijk, mag ik er nog één?"
Twee weken later, na tig keer van m'n ouders op m'n kop te hebben gekregen, misschien iets minder perfectionistisch te zijn, zinnen m'n probeersel het niet dan gooi ik het weg, tot grote ergernis van velen misschien, maar waar het op neer komt, nog niks weggegooid, want zij vinden alles lekker, m'n Pa die met grote ogen steeds staat te kijken en het jammer vind dat hij pas in juli jarig is, het weekend moet ik.. wil ik de verjaardagstaart voor m'n Ma maken, maar m'n tante het afgelopen weekend... "De bruiloftaart van je oom (= 30 jaar geleden en gemaakt door een erkent bakkersbedrijf) "het was niet te evenaren Alex, jouw kado, jouw taart..deze was echt veel beter, zelf de mensen die eigenlijk niet van zoet houden, het was precies". In de korte periode dat ik bezig ben, ook al 2 betaalde opdrachten gehad en niks anders dan lof.
Binnen kort ga ik beginnen met het maken van foto's en zal ik deze met jullie gaan delen, in de hoop er veel van te leren!
MVG,
Alexandra